Certificatele digitale pentru semnătură electronică sunt valabile un an de zile, fiind necesară înnoirea lor după trecerea acestei perioade.

Procedura este simplă şi nu mai este nevoie de depunerea unui nou formular 150 la unitatea fiscală. Potrivit "Ghidului pentru reînnoirea certificatelor pe portalul ANAF", pentru reînnoirea certificatului digital, trebuie descărcat formularul ,,Document de confirmare" de la adresa http://static.anaf.ro/static/10/Anaf/formulare/confirmare.pdf, care va fi completat cu datele de identificare şi adresa de e-mail ale solicitantului (trebuie păstrată adresa folosită şi la înregistrarea iniţială a certificatului - cea trecută în Formularul 150 depus la Fisc). Formularul completat se semnează cu noul certificat digital achiziţionat şi se trimite prin e-mail la furnizorul certificatului, care îl va semna la rândul lui şi va înapoia documentul. Ulterior, pe websiteul www.anaf.ro, trebuie accesată secţiunea Declaraţii electronice, sub-secţiunea Reînnoire certificate calificate. În această pagină, se selectează documentul de confirmare primit de la furnizorul certificatului digital şi apăsat butonul Transmite documentul. Potrivit informaţiilor din Ghidul ANAF, după o perioadă de maxim 4 zile lucrătoare de la transmitere (perioadă în care se face actualizarea datelor în sistem), ANAF va trimite automat un e-mail de confirmare care informează că noul număr al certificatului a fost introdus în baza de date şi că se poate folosi noul certificat calificat pentru a accesa serviciile ANAF, repectiv pentru a depune documente electronice.