Noi reglementări privind persoanele fizice autorizate
Potrivit prevederilor Ordonanţei de Urgenţă a Guvernului nr. 46/2011, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 350/20.05.2011, începând cu 20 mai 2011, persoanele fizice autorizate (PFA) pot angaja, în calitate de angajator, terţe persoane cu contract individual de muncă.
Obligaţiile angajatorilor PFA
În calitate de angajatori, persoanele fizice autorizate au următoarele obligaţii: să completeze vectorul fiscal cu obligaţii care le revin în calitate de angajatori, respectiv impozitul pe venituri din salarii şi asimilate salariilor şi contribuţiile sociale obligatorii; să întocmească şi să depună la organul fiscal competent lunar, până la data de 25 a lunii următoare, formularul 112 "Declaraţie privind obligaţiile de plată a contribuţiilor sociale, impozitului pe venit şi evidenţa nominală a persoanelor asigurate"; să întocmească şi să depună la organul fiscal competent anual, până în ultima zi a lunii februarie a anului următor celui de realizare a veniturilor din salarii, fişele fiscale pentru fiecare angajat. Atenţie! Persoanele fizice autorizate nu pot fi considerate angajate ale unor terţe persoane (alte persoane fizice autorizate, întreprinderi individuale sau întreprinderi familiale) cu care colaborează pentru efectuarea unei activităţi economice chiar dacă colaborarea este exclusivă.
Contribuţii declarate prin D 112
Fac obiectul declarării în D112 următoarele categorii de contribuţii: contribuţia individuală de asigurări sociale, 10,5%; contribuţia datorată de angajator la bugetul asigurărilor sociale de stat, 20,8% sau, după caz, 25,8%, 30,8%; contribuţia individuală de asigurări sociale de sănătate, 5,5%; contribuţia datorată de angajator la bugetul Fondului naţional unic de asigurări sociale de sănătate (FNUASS), 5,2%; contribuţia pentru concedii şi indemnizaţii de asigurări sociale de sănătate datorată de angajator la bugetul FNUASS, 0,85%; contribuţia individuală la bugetul asigurărilor pentru şomaj, 0,5%; contribuţia datorată de angajator la bugetul asigurărilor pentru şomaj, 0,5%; contribuţia de asigurare pentru accidente de muncă şi boli profesionale datorată de angajator la bugetul asigurărilor sociale de stat în funcţie de clasa de risc, între 0,15 şi 0,85%; contribuţia la Fondul de garantare pentru plata creanţelor salariale, 0,25%. Precizăm că OUG nr. 46 a fost publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 350/20.05.2011. Pentru lămuriri şi informaţii suplimentare, contribuabilii se pot adresa Compartimentului de asistenţă din cadrul unităţilor fiscale teritoriale sau Biroului Metodologie şi Asistenţă Contribuabili din cadrul Direcţiei Generale a Finanţelor Publice (DGFP) Bihor, camera 303 sau telefon 0259.433.056.
Comentarii
Nu există nici un comentariu.