Potrivit informaţiilor publicate pe site-ul ONRC, o viitoare PFA trebuie să ţină cont de anumite obligaţii la stabilirea sediului profesional/secundar.

Astfel, potrivit  Legii nr. 230/2007 privind înfiinţarea, organizarea şi funcţionarea asociaţiilor de proprietari, cu modificările şi completările ulterioare, precum şi  punctul 1.1.2, Anexa OUG nr.44/2008 privind desfăşurarea activităţilor economice de către persoanele fizice autorizate, întreprinderile individuale şi întreprinderile familiale, cu modificările și completările ulterioare, este necesar ca PFA să aibă Avizul/acceptul vecinilor pentru schimbarea destinaţiei imobilelor de locuinţe, precum şi a spaţiilor cu altă destinaţie decât cea de locuinţă, faţă de destinaţia iniţială, este obligatoriu în cazurile prevăzute de Legea nr. 230/2007 privind înfiinţarea, organizarea şi funcţionarea asociaţiilor de proprietari. De asemenea, la cererea de înregistrare în registrul comerţului şi de autorizare a funcţionării PFA trebuie ataşate documente care să ateste drepturile de folosinţă asupra sediului profesional/secundar, în copie legalizată, precum: contract de închiriere (înregistrat la Administraţia Finanţelor Publice, în cazul proprietarului/locatorului persoană fizică); contract de comodat; certificat de moştenitor; contract de vânzare - cumpărare; declaraţie de luare în spaţiu; orice alt act juridic care conferă dreptul de folosinţă, la alegerea solicitantului.Aceleași formalități sunt necesare și în cazul înregistrării sediului profesional/secundar al întreprinderilor individuale şi al întreprinderilor familiale. Atenție! În cadrul oficiilor registrului comerţului de pe lângă tribunale se desfăşoară activităţi de asistenţă acordate solicitanţilor, la cererea şi pe cheltuiala acestora, pentru efectuarea procedurilor necesare înregistrării în registrul comerţului a actelor constitutive sau modificatoare, cu excepţia activităţilor prevăzute la art. 35 alin. (1) lit. a) - c) şi g), care se acordă gratuit, respectiv: îndrumarea prealabilă privind formalităţile legale pentru constituirea şi modificarea actelor constitutive ale firmelor; îndrumarea pentru completarea corectă a cererii de înregistrare şi a formularelor tipizate specifice activităţii registrului comerţului; redactarea declaraţiei pe propria răspundere a fondatorilor, administratorilor, împuterniciţilor sucursalelor şi a cenzorilor că îndeplinesc condiţiile prevăzute de lege.