Prin înregistrarea în registrul comerţului se înţelege înmatricularea profesioniștilor, înscrierea de menţiuni, precum şi înregistrarea altor operaţiuni care, conform reglementărilor legale, se menţionează în registrul comerţului.

Astfel, în vederea menționării în registrul comerțului a actelor şi faptelor care nu presupun modificarea statutului/actului constitutiv al persoanei şi nici a înregistrărilor anterioare, solicitanţii pot depune cererea de depunere şi/sau menţionare acte, precum şi documentele necesare în susţinerea acesteia direct la ORC de pe lângă Tribunalul unde se află situat sediul social al firmei, la ghişeu sau prin poștă, existând şi posibilitatea de a depune aceste documente online, prin intermediul portalului de servicii al ONRC, https://portal.onrc.ro. Pentru accesarea acestei platforme electronice, solicitantul trebuie să îşi creeze un cont de utilizator, ulterior având acces gratuit sau contra cost, în funcţie de tipul serviciului. Astfel, pentru depunerea online a documentelor necesare înregistrării depunerii, în vederea menționării în registrul comerțului a acestora, trebuie accesată secţiunea “Alte înregistrări în RC” pentru a fi completată cererea aferentă. Primul pas în depunerea unei cereri de depunere şi/sau menţionare acte este selectarea Oficiului Registrului Comerţului către care aceasta va fi transmisă, fiind urmat de completarea cu: datele solicitantului şi ale împuternicitului acestuia (dacă este cazul); datele profesionistului; adresa sediului social al profesionistului şi datele de contact (cel puţin telefon); obiectul cererii; menţionarea depunerii în registrul comerţului a actelor, cum ar fi: depunere/modificare prospect de emisiune acţiuni pentru constituire S.A., prin subscripţie publică, hotărâre adunare generală/Decizie Consiliu de Administraţie/Decizie directorat, depunere/modificare proiect de fuziune/divizare etc; datele persoanei alese pentru comunicări, fiind necesară inclusiv alegerea modului de comunicare a documentelor care atestă efectuarea înregistrării în registrul comerţului. Ulterior îndeplinirii etapelor mai sus menţionate, se ataşează fişierele care conţin documentele depuse în susţinerea cererii şi se generează fişierul PDF care conţine cererea completată. Atenţie: Descărcarea pe calculatorul personal a fişierului generat în format PDF este obligatorie, fiind necesară semnarea electronică a acestuia. Semnătura electronică asigură autenticitatea provenienţei expeditorului, precum şi integritatea datelor transmise, fiind pentru documentele electronice ceea ce este o semnătură olografă pentru documentele tipărite. De asemenea, informații referitoare la documentele necesare, taxa şi tariful pentru operaţiunile de depunere şi/sau menţionare acte în registrul comerţului pentru o societate pot fi găsite accesând website-ul instituției, www.onrc.ro, secţiunea, Menţiuni - Persoane Juridice. În ceea ce priveşte modalitatea de plată, ca urmare a utilizării serviciilor online, aceasta poate fi efectuată prin numerar la casieria ORC de pe lângă Tribunal, prin ordin de plată (OP) sau online prin intermediul portalului dedicat. În cazul în care se va opta pentru plata prin trezorerie, dovada se va scana şi se va transmite online către beneficiar, respectiv ORC.