Direcţia Generală a Finanţelor Publice (DGFP) Bihor informează contribuabilii că, începând cu obligaţiile aferente lunii noiembrie, cu scadenţă marţi, 27 decembrie, depunerea Formularelor 100, 300 şi 710, se face în format PDF, cu fişier XML ataşat.

Format unitar de prezentare a formularelor

Conform unui Proiect de ordin al preşedintelui Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală (ANAF), platforma tehnică de gestionare a formularului 112 "Declaraţie privind obligaţiile de plată a contribuţiilor sociale, a impozitului pe venit şi evidenţa nominală a persoanelor asigurate" va fi utilizată şi pentru celelalte declaraţii fiscale, în vederea îmbunătăţirii serviciului de depunere a declaraţiilor fiscale şi pentru a preveni blocajele tehnice generate de fluxul de informaţii înregistrat în perioadele de vârf. Pentru implementarea acestor modificări tehnice, este necesară utilizarea unui format unitar de prezentare a formularelor de declaraţii, respectiv formatul PDF, cu fişier XML ataşat. De asemenea, s-a decis ca într-o primă fază formularele 100 "Declaraţie privind obligaţiile de plată la bugetul de stat", 300 "Decont de taxă pe valoarea adăugată" şi 710 "Declaraţie rectificativă" să migreze pe platforma de gestionare a formularului 112.

Depunerea formularelor - pe suport CD

Totodată, potrivit Proiectului amintit, se propune depunerea formularelor 100, 300 şi 710, în format PDF, cu fişier XML ataşat, începând cu obligaţiile aferente lunii noiembrie 2011. Formularele se depun la unitatea fiscală competentă, pe suport CD, însoţit de formatul hârtie, semnat şi ştampilat, sau se comunică, conform legii, prin mijloace electronice de transmitere la distanţă. Formularele se vor completa utilizând noile versiuni ale programelor de asistenţă, care pot fi descărcate de pe portalul ANAF, secţiunea Declaraţii electronice - Descărcare formulare. Pentru perioadele de raportare anterioare lunii noiembrie 2011, formularele se depun la unitatea fiscală competentă, numai pe suport hârtie, cu codificarea informaţiei prin cod de bare. Precizăm că formularele se vor completa utilizând noile versiuni ale programelor de asistenţă, care pot fi descărcate de pe portalul ANAF.

Prin folosirea noii platforme tehnologice, se uşurează efortul contribuabililor la depunerea declaraţiilor în formă electronică prin Internet şi se reduce timpul de răspuns către aceştia după verificarea documentelor depuse prin Internet.