Agenţia Naţională de Administrare Fiscală (ANAF) reaminteşte persoanelor juridice aflate în lichidare că 31 martie 2015 este termen limită pentru depunerea situaţiilor financiare aferente anului 2014.

Potrivit prevederilor art. 36 alin. (3) din Legea nr. 82/1991, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, pe perioada lichidării persoanele juridice aflate în lichidare depun situaţii financiare anuale/raportari contabile anuale în termen de 90 de zile de la încheierea anului calendaristic, la unităţile teritoriale ale Ministerului Finanţelor Publice. Situaţiile anuale la 31 decembrie se pot depune atât la registratura unităţilor teritoriale ale Ministerului Finanţelor Publice sau la oficiile poştale, prin scrisori cu valoare declarată, cât şi pe portalul www.e-guvernare.ro, având ataşată o semnătură electronică extinsă. În vederea depunerii situaţiilor financiare anuale în format hârtie şi în format electronic sau numai în forma electronică, având ataşată o semnătura electronică extinsa, se foloseşte programul de asistenţă pus la dispoziţie gratuit de către Ministerul Finanţelor Publice pe site-ul ANAF, prin care se generează un fişier de tip PDF, având ataşat un fişier xml, care conţine datele de identificare a societăţii, precum şi un fişier cu extensia zip. Fişierul cu extensia zip va conţine situaţiile financiare anuale şi documentele cerute de lege aşa cum acestea sunt întocmite de societăţile comerciale şi scanate, alb-negru, lizibil si cu o rezoluţie care sa permită încadrarea în limita a 9,5 MB a fişierului PDF la care este ataşat fişierul zip.

Situaţiile financiare anuale încheiate la 31 decembrie trebuie semnate de persoanele abilitate potrivit legii şi de către administratorul sau persoana care gestionează entitatea. De asemenea, situaţiile financiare anuale trebuie sa fie însoţite de raportul administratorilor, raportul de audit sau raportul comisiei de cenzori, după caz, şi de propunerea de distribuire a profitului sau de acoperire a pierderii contabile. Situaţiile financiare anuale vor fi însoţite, totodată, şi de o declaraţie scrisă a administratorului, ordonatorului de credite sau altei persoane care are obligaţia gestionarii unităţii respective prin care îşi asumă răspunderea pentru întocmirea situaţiilor financiare anuale şi confirmă că: politicile contabile utilizate la întocmirea situaţiilor financiare anuale sunt în conformitate cu reglementările contabile aplicabile; situaţiile financiare anuale oferă o imagine fidelă a poziţiei financiare, performantei financiare şi a celorlalte informaţii referitoare la activitatea desfăşurată; persoana juridică îşi desfăşoară activitatea în condiţii de continuitate.