Brandul nu este un bun al unei companii, ci este însăşi viziunea şi spiritul ei. Iar marea încercare a unei companii este nu a construi brandul ci de a-l susţine şi menţine.

Noţiunea de brand se vehiculează în România de ani buni. Brandul este, în fapt, promisiunea făcută consumatorului, o promisiune pentru care este nevoie de un produs ori un serviciu de calitate, de o echipă de profesionişti, de materiale de identitate în care să se reflecte personalitatea şi mesajul brandului, de o strategie bine pusă la punct, de o comunicare inteligentă şi susţinută. Ei bine, sondajul de opinie, conceput în parteneriat de către Federaţia Patronilor Bihor şi Facultatea de Ştiinţe Socio Umane din Oradea, ce urmează a fi efectuat în perioada 15 noiembrie - 1 decembrie, ne va oferi, fără îndoială, răspunsuri cu privire la preferinţele orădenilor. Practic, este vorba despre identificarea şi premierea brandurilor care au reuşit să câştige încrederea orădenilor. După cum afirmă preşedintele Federaţiei Patronilor Bihor, Ioan Lucian, domeniile aflate în atenţia studiului sunt construcţiile şi materialele de construcţii, domeniul medical, al turismuluiu, producţiei alimentare şi nealimentare, auto, sport, comerţ. Topul se va realiza nu pe baza cifrei de afaceri ori nivelul veniturilor, ci pe imaginea pe care o au firmele în ochii publicului. Sondajul va fi realizat pe un eşantion de 400 de subiecţi, stratificat după gen, categorie de vârstă, nivel de pregătire şi, posibil, ocupaţie. În ceea ce priveşte echipa de operatori, aceasta va fi formată din circa 20 de studenţi ai Facultăţii de Ştiinţe Socio-Umane" - a precizat prof. univ.dr. Floare Chipea. Rezultatele sondajului şi numele celor mai apreciate firme le vor fi făcute publice în prima parte a lunii decembrie.