Pe ce se bazează industria de tâmplărie – top criterii în rândul cumpărătorilor
Un studiu pe piaţă realizat pe domeniul comercial al tâmplăriei arată că tâmplăria PVC prezintǎ un interes tot mai mare pentru publicul larg. Nevoia în primul rând este cea care îi avântă pe toţi spre această cale. Ceea ce susţine acest domeniu vine cu cereri tot mai multe de materiale în tâmplărie. Iată care sunt şi preferinţele în acest sens.
Top criterii de selecţie a tâmplăriei
Un cumpărător se gândeşte prea puţin spre deloc la întreg procesul de realizare a unei tâmplării. Consideră că este important efectul de izolare şi protecţie termică, asta în procent de 27. Din punct de vedere fonic este importantă alegerea tâmplăriei pentru 16%. Nu în cele din urmă se consideră importantă şi protecţia de soare, vânt şi intemperii de orice fel, în procent de 11. Astfel de aspecte sunt comune la scară largă. Însă ca influenţă în cumpărare există şi anumite criterii cu iz comercial. În timp ce 25% caută preţul cel mai bun de pe piaţă, altii ţin cont de recomandări şi asta se aplică în 12% dintre cazuri.
Cum stăm la capitolul calitate. Mai mult de 78% dintre doritori decid că este important să ţină cont de calitate. Recunosc că asta implică şi un preţ mai mare. Dar echilibrând nevoia de acum cu cea pe termen lung există şi mulţumirea că un cost de întreţinere nu se adaugă. Reprezentanţii din domeniu spun că trendul ascendent al acestei industrii ţine şi de garanţiile pe care cumpărătorii le primesc.
Termenul de garanţie este mare, rezistenţa tâmplăriei pe măsură, în condiţiile în care producătorii s-au axat foarte mult pe tehnologiile moderne. Fabricarea tâmplăriilor implică utilaje de înaltǎ clasǎ care să opereze şi rapid dar mai ales eficient. Se bazează pe dotări corespunzătoare cu cererile. Şi acolo unde investiţiile ar însemna să fie prea frecvente, producătorii se dotează în fabricile lor cu utilaje second hand, precum cu maşini de tâmplărie second hand de la Surplex. Costurile de achiziţie ale unor astfel de utilaje sunt mai reduse faţă de variantele noi, costuri ce se amortizează cu mult mai rapid, astfel că raportul de investiţie-profit este mai echilibrat.
Piaţa tâmplăriei pentru 2015
Invesţiţiile în ceea ce priveşte reţeaua de distribuţie, de producţie, de dezvoltare per total sunt într-o continuă creştere. Având şi alternativa de piese şi maşini de producţie de tip second hand există o variantǎ optimă pentru ca lucrurile să se preconizeze a fi şi mai bune. Dacă anul 2014 a fost încheiat cu o creştere pe piaţa de tâmplărie de 14% se aşteaptă ca anul 2015 să dubleze acest procent.
De ce acest trend? Reprezentanţii din domeniu mărturisesc că avem nevoie de creşteri de peste 5% în fiecare an. Încă există birocraţie, fondurile europene sunt greu de accesat, evaziune fiscală încă există şi este greu de combătut. Într-un asemenea context nu avem o stabilitate, nu avem creştere. Şi dacă ne raportăm strict la ceea ce ţine de domeniul de tâmplărie contează şi alte detalii, cum ar fi nevoia de reabilitare a unor clădiri, proiecte ce stagnează, din păcate.
De asemenea, se consideră că o creştere în ceea ce priveşte domeniul construcţiilor va aduce o creştere şi pe sectorul de tâmplărie. Într-un context pozitiv asta înseamnă o creştere şi a exporturilor. Din punct de vedere al consumatorului, pe plan individual pentru fiecare în parte o creştere pe această piaţă ar putea aduce şi costuri mai mici pe piaţa locală, cu oferte mai variate.
Comentarii
Nu există nici un comentariu.