Precizări referitoare la depunerea D112
Direcţia Generală a Finanţelor Publice (DGFP) Bihor revine în sprijinul angajatorilor cu informaţii tehnice referitoare la declaraţia unică D112 care cuprinde obligaţiile de plată a impozitului pe venit, contribuţiile sociale şi evidenţa nominală a persoanelor asigurate aprobată prin HG nr. 1397/2010.
Declaraţia 112 înlocuieşte partea din declaraţia 100 cu impozitul pe salarii, declaraŢia 102 şi declaraţiile nominale către case: pensii, sănătate şi şomaj. Centralizarea acestor informaţii într-o singură declaraţie face posibile o serie de validări, cum ar fi corelaţia între fosta declaratie 102 şi declaraţiile nominale către case. Formatul în care se depune este un fiŞier PDF inteligent, care are ataşat un fişier XML. Modul de obţinere a fişierului final este diferit, în funcţie de opţiunea depunătorului: MFP pune la dispoziţia angajatorilor un program de culegere manuală, valabil pentru firme cu mai putin de 50 angajati, în care se introduce om cu om, şi la validare se obţine fişierul XML ataşat PDF-ului. În cazul firmelor cu mai mult de 50 angajaţi, se va genera din aplicaţiile proprii un fisier XML, a cărui structură este pusă la dispozitia contribuabililor pe site-ul MFP. Acest fişier va fi validat cu un program Java, după care se va crea anexa 1 în format PDF, iar XML-ul îi va fi atasat. După obţinerea fişierului final sunt 2 moduri de depunere: depunere on-line, cu semnatură electronică, pe site-ul www.e-guvernare.ro <http://www.e-guvernare.ro> , unde se obtine un index de încărcare, index care trebuie reţinut şi cu ajutorul lui verificată starea declaraţiei (depusă, validată, trimisă la case...); depunere la ghişeu, în format hârtie semnată şi stampilată (anexa 1) insoţită de un CD care va ramâne la ghişeu, aici contribuabilul obtinând un număr de înregistrare cu care va urmări starea declaraţiei pe net.
Comentarii
Nu există nici un comentariu.