Cererea/Adresa de eliberare a certificatului de atestare fiscală se depune la registratura unităţii fiscal competente, se comunică prin poştă cu confirmare de primire sau se poate transmite prin mijloace de transmitere la distanţă, însoţită de o copie a documentului eliberat de autoritatea contractantă.

În situaţia în care contribuabilul are de încasat sume certe, lichide şi exigibile de la autorităţile contractante privind atribuirea contractelor de achiziţie publică, a contractelor de concesiune de lucrări publice şi a contractelor de concesiune de servicii, odată cu depunerea cererii de eliberare a certificatului de atestare fiscală depune, în original, şi documentul eliberat de autorităţile contractante prin care se certifică cuantumul sumelor certe, lichide şi exigibile pe care contribuabilul le are de încasat de la acestea. Documentul este valabil 20 de zile de la data emiterii şi trebuie să fie în termen de valabilitate la data depunerii cererii de eliberare a certificatului de atestare fiscală. În cazul persoanelor fizice care desfăşoară activităţi economice în mod independent sau exercită profesii libere, cererea se depune la unitatea fiscală în a cărui rază teritorială îşi are contribuabilul domiciliul fiscal. În cererea de eliberare a certificatului de atestare fiscală contribuabilii persoane fizice care desfăşoară activităţi economice în mod independent sau exercită profesii libere trebuie să menţioneze şi sediul activităţii sau locul unde se desfăşoară efectiv activitatea principală.

Termen de eliberare şi valabilitate

Certificatul de atestare fiscală se emite în termen de 5 zile lucrătoare de la data depunerii cererii şi poate fi utilizat de persoana interesată pe o perioadă de până la 30 de zile de la data eliberării. În cazul persoanelor fizice, perioada în care poate fi utilizat este de până la 90 de zile de la data eliberării. Certificatul de atestare fiscală se întocmeşte în două exemplare originale, din care: un exemplar se comunică solicitantului sau noului organ fiscal competent; un exemplar se păstrează la unitatea fiscală emitentă şi se arhivează la dosarul fiscal al contribuabilului. În cazul contribuabililor mari şi mijlocii care solicită eliberarea certificatului de atestare fiscală prin mijloace electronice de transmitere la distanţă, organul fiscal competent emite certificatul şi îl comunică contribuabilului în aceeaşi modalitate. În acest caz, contribuabilul imprimă certificatul de atestare fiscală pe hârtie şi îl prezintă administraţiei finanţelor publice în a cărei rază teritorială acesta îşi are domiciliul fiscal, în vederea certificării pentru conformitate cu originalul, prin semnarea de către conducătorul administraţiei finanţelor publice şi aplicarea ştampilei.