Protecţia Consumatorilor Bihor a găsit mai multe nereguli - Nouă magazine Lidl verificate
Comisariatul Județean pentru Protecția Consumatorilor Bihor a realizat o serie de acțiuni pentru a verifica modul în care este respectată legislația în vigoare în domeniu în magazinele lanțului de supermarketuri Lidl, pe raza județului fiind controlate nouă astfel de magazine.
Pentru neregulile constatate comisarii CJPC Bihor au aplicat 30 amenzi contravenționale în valoare totală de 321.000 lei şi două avertismente. De asemenea, s-a decis oprirea definitivă de la comercializare a produselor alimentare neconforme, în valoare de aproximativ 13.700 lei, oprirea temporară de la comercializare a produselor în valoare de circa 15.700 lei şi oprirea temporară a spațiilor frigorifice care necesitau igienizare. Potrivit CJPC Bihor, neregulile constatate în timpul controalelor au fost: utilizarea unor practici comerciale incorecte - acțiune înșelătoare prin neconcordanţa preţurilor de la raft cu cele din sistemul informatic al caselor de marcat, neconcordanța dintre informațiile privind țara de origine la raft și pe eticheta produselor - fructe preambalate; produse comercializate la pachete 5+1 fără a exista la vânzare produsul individual pentru a se putea verifica avantajul prețului pachetului; produse având data durabilităţii minimale stabilită de producător depăşită sau pentru care nu se poate stabili încadrarea în acest termen; nerespectarea abaterii negative admise pentru produse alimentare preambalate, cantitatea cântărită fiind mai mică decât cea menționată pe ambalajul produselor; comercializarea unor legume și fructe, depreciate calitativ, cu modificari organoleptice, puncte de mucegai, care nu corespund categoriei de calitate declarate; prezenţa la comercializare a produselor congelate cu arsură de frig, cu prezenţa masivă a gheţii şi zăpezii în interiorul ambalajului, ridicându-se suspiciunea rezonabilă a întreruperii lanţului frigorific; spaţii frigorifice de păstrare / expunere a produselor - vitrine frigorifice insalubre, cu resturi alimentare, praf, impurităţi; produse cu informare incompletă, fără elemente de identificare şi caracterizare complete şi corecte. De asemenea, s-a constatat nerespectarea cerințelor privind afișarea prețurilor produselor la uzilizarea cardurilor de fidelitate sau altor instrumente de fidelizare a consumatorilor. Comisarii CJPC Bihor au transmis că vor continua acțiunile de verificare a respectării drepturilor consumatorilor și, indiferent de operatorul economic, vor fi luate măsuri urgente de conformare, inclusiv sancțiuni contravenționale complementare.
Comentarii
Nu există nici un comentariu.