Raportarea reclamaţiilor consumatorilor la nivelul Uniunii Europene
Comisia Europeană a lansat, recent, un Proiect pentru o metodă de clasificare şi raportare a reclamaţiilor consumatorilor la nivelul UE. Proiectul prezentat de către Comisie cuprinde o modalitate standardizată de înregistrare a unei reclamaţii, folosind un cadru comun de criterii pentru clasificarea cazurilor.
Criteriile includ, de exemplu, metoda de vânzare (e.g. prin magazin sau online), tipul de întreprindere (spre exemplu un supermarket sau o staţie de benzină) şi categoria de produs (produse electronice sau asigurări de viaţă). Cadrul este destinat a fi folosit de către părţi terţe care înregistrează reclamaţii (autorităţi naţionale pentru consumatori, organizaţii ale consumatorilor, comitete pentru reclamaţii sau organisme de reglementare). Organizaţiile pot alege să folosească sistemul de clasificare şi să transmită Comisiei datele de care dispun pe bază de voluntariat. Comisia va publica apoi datele prin intermediul tabloului de bord al pieţelor de consum. În acest fel, Autorităţile naţionale şi organismele de reglementare ar trebui să fie capabile să răspundă mai rapid la noile tendinţe, datorită unei imagini mai complete a propriilor pieţe şi unei comparaţii mai uşor de realizat cu alte ţări. Precizăm că, până la data de 5 octombrie a.c., publicul este invitat de către Comisia Europeană să transmită observaţii pe seama propunerii, urmând ca, după analiza observaţiilor, Comisia să recomande o metodologie finală.
Comentarii
Nu există nici un comentariu.