RECOM online - pentru siguranţa afacerilor dvs.!
Registrul Comerţului, reapărut în peisajul economic românesc după o absenţă de 40 de ani, este constituit în temeiul Legii nr. 26/1990, ca instituţie specifică economiei de piaţă şi este organizat pe două nivele: local, reprezentat de cele 42 de Oficii teritoriale, respectiv naţional, reprezentat de Oficiul Naţional al Registrului Comerţului, ce funcţionează în subordinea Ministerului Justiţiei.
Pentru că, nu în treacăt fie spus, instituţia s-a mutat de curând în casă nouă, una cu mult mai încăpătoare, situată pe strada Ştefan Zweig nr. 11 (la doar doi paşi de Piaţa Ţăranilor), dar şi pentru că, am aflat noi, au apărut noutăţi pentru agenţii economici, persoane fizice şi juridice, ne-am adresat doamnei Cornelia Lucia Gligor, director al Oficiului Registrului Comerţului Bihor:
- Doamnă director, agenţii economici beneficiază de un nou sistem de informaţii menit a veni în sprijinul siguranţei afacerilor lor. Despre ce este vorba?
- Pe lângă serviciile pe care le punem la dispoziţia clienţilor noştri, cele deja binecunoscute, şi mă refer aici, printre altele, la verificarea existenţei unei firme, identificări de firme, statistici despre comercianţi, topuri firme, eliberarea certificatelor constatatoare, alte tipuri de informaţii despre firmele româneşti, iată că acum apare o noutate: RECOM online, un serviciu bazat pe un program informatic, care permite accesul la înregistrările din Registrul Comerţului computerizat privind societăţile comerciale, regiile autonome, organizaţiile cooperatiste, persoanele fizice autorizate, asociaţiile familiale.
- Un serviciu gratuit sau prestat contra unei taxe?
- Nu este o noutate: Internet-ul face parte din vieţile multora dintre noi! Astfel, RECOM online poate fi accesat gratuit prin tastarea numele utilizatorului (guest), parola (guest), putând fi obţinute astfel informaţii despre starea actuală a firmei faţă de care utilizatorul este interesat, precum şi cu abonament. În această ultimă situaţie pot fi obţinute informaţii legate de persoane juridice, respectiv sediul înregistrat, capitalul social subscris, participarea străină la capital, obiect principal de activitate, date despre asociaţi persoane juridice şi fizice, administratori, date despre subunităţi, date de bilanţ.
- Care sunt modalităţile de acces şi cum pot fi obţinute informaţiile prin RECOM online?
- Prin fax, la nr. (+40-1) 327 55 41, prin poşta electronică, E-mail: onrc@onrc.ro, sau online, prin accesarea serviciului RECOM online: http://recom.onrc.ro. Informaţiile pot fi obţinute prin selectarea criteriilor de interogare ale bazei de date: nume firmă, stradă, număr de ordine în Registrul Comerţului, C.U.I., nume asociat persoană juridică sau fizică, nume administrator. Dar mai sunt şi alte facilităţi pentru identificarea firmelor radiate, interogărilor efectuate, firmelor după intervalul de înregistrare, firmelor cu denumiri schimbate.
- Putem vorbi, deci, despre o serie de avantaje oferite de RECOM...
- Fără îndoială! Informaţiile sunt direct de la sursa autorizată, obţinute în timp real, serviciul este funcţional non-stop, iar datele Oficii ale Registrului Comerţului de pe lângă Tribunale. În plus, trebuie să adaug că operativitatea în deschiderea contului de acces este maximă şi, nu în ultimul rând, tarifele sunt accesibile! Pe scurt, RECOM online este facilitatea oferită utilizatorilor Internet interesaţi să acceseze informaţiile legale despre firmele din Registrul central al Comerţului ţinut în sistem computerizat.
Comentarii
Nu există nici un comentariu.