Comisarii Comisariatului Judeţean pentru Protecţia Consumatorilor (CJPC) Bihor au desfăşurat verificări privind modul de respectare a prevederilor legale privind protecţia consumatorilor la service-urile auto şi la comercializarea pieselor auto.

"Printre deficienţele constatate de inspectori s-a numărat lipsa unui Regulament de ordine interioară (ROI) cu reguli care trebuie respectate atât de către consumatori - pentru a li se asigura securitatea, cât şi de operatorul economic - privind realizarea unui inventar al bunurilor lăsate în maşină. Acelaşi ROI trebuie, de asemenea, să specifice modalitatea de despăgubire a consumatorilor în situaţii care necesită acest lucru, precum şi obligativitatea solicitării acordului consumatorului la orice intervenţie despre care nu a fost informat la momentul încheierii bonului comandă. Din păcate, comisarii au constatat aici o serie de nereguli" - ne-a precizat ing. Traian Bejan, comisar şef al CJPC Bihor. Alte deficienţe au vizat neafişarea listei serviciilor prestate şi a tarifelor aferente practicate, diferenţiat pe fiecare fază de lucru; neafişarea informaţiilor privind caracteristicile esenţiale ale serviciilor prestate; lipsa bonurilor comandă sau completarea necorespunzătoare a acestora; neacordarea garanţiei legale pentru lucrările efectuate etc. În urma acţiunii tematice de control au fost încheiate 26 procese verbale de constatare a contravenţiei prin care au fost aplicate sancţiuni contravenţionale în valoare totală de 69.000 lei.