Până la sfârșitul săptămânii Calea Bihorului va fi asfaltată, de la Podul ANL până la intersecția cu strada Ion Bogdan, unde se va realiza un sens giratoriu.

Administrația locală a reabilitat acest drum pentru a face conexiunea între drumul expres și legătura nouă de la Real Episcopia cu strada Suișului, pentru un acces mai facil spre Satu Mare și pentru a avea o rută alternativă la circulația din zona centrală. 

„La intersecția cu strada Ion Bogdan vom amenaja un sens giratoriu pentru o fluență și o siguranță a traficului, acest tronson al Căii Bihorului urmând să se încheie la viitorul sens giratoriu care va face legătura cu strada Suișului”, a spus viceprimarul Florin Birta.

În ceea ce privește legătura dintre drumul Expres și Suișului, până în acest moment au ajuns 24 de grinzi. Diferența de până la 120 va fi completată cu câte 12 grinzi pe săptămână. Acestea vor fi montate imediat ce vor sosi.

Luna trecută, pe 29 octombrie, au fost montate primele grinzi ale viaductului drumului de legătură care va prelungi drumul expres până la DN19 spre Satu Mare. Drumul are o lungime de 2.823 de metri, din care un viaduct de 246 metri. Au fost forați 92 de piloți la cel puțin 20 de metri adâncime în pământ, pentru a susține cele 9 pile și cele două culei.

Pe centură, pe o singură bandă

Începând de astăzi, traficul rutier pe Centură va fi restricționat pe sensul Borș-Cluj la o singură bandă de circulație, pentru executarea lucrărilor de demontare a parapetului metalic, relocarea utilităților și executarea terasamentelor pentru bretelele aferente noului sens giratoriu proiectat. Acesta va fi montat spre Piața 100. În plus, proiectul pentru drumul de legătură dintre Leroy Merlin și Piața 100 a trecut de faza de licitație, iar drumul de legătură între strada Anghel Saligni şi pasajul spre Grigorescu este în faza de licitație.

După cum știți, pe 11 octombrie a fost dat ordinul de începere a lucrărilor pentru amenajarea unei intersecții prin pasaj denivelat între drumul de centură al municipiului Oradea și strada Universității. Acesta va avea 3 deschideri de 24 m și o lungime de 72 m, lungimea totală a rampelor fiind de 473 m, două benzi de circulație pe sens, lățimea părții carosabile fiind de 14 m. Bretelele de legătură la girație, câte una pe direcție, vor asigura toate relațiile de legătură între drumul de centură și drumurile laterale. Lățimea părții carosabile a bretelelor va fi de 3.5 m și va fi delimitată de un trotuar în zona sensului giratoriu care va avea 5 ramuri: Borș, Cluj,  str. Universității, str. Ogorului și strada nouă de acces la Piața 100.

Pe sub pasaj va fi amenajată și o trecere pentru pietoni cu lățimea de 4 metri, care include și o pistă de biciclete.