Lucrările la cele trei centre de cartier - Piața Magnoliei, Cazaban şi Nufărul - se află într-un stadiu avansat, cuprins între 60 şi 80%, suprafața totală de intervenție fiind de 25.521 mp. Investițiile se fac prin Programul Operațional Regional 2014-2020.

 

La Piațeta Magnoliei, lucrările sunt realizate în procent de 80%. Potrivit Primăriei Oradea, până acum au fost realizate lucrări de terasamente și demolări, lucrări de infrastructură și suprastructură (precum construcții trepte, realizarea instalațiilor electrice, alimentare cu apă, irigații și canalizări, montare de borduri, rigole, pavaje, trepte, construcții jardiniere din beton), amenajarea zonelor verzi, lucrări pentru amenajarea locurilor de joacă.

„În continuare, în funcție și de condițiile meteo, se vor finaliza lucrările de pavaje, amenajarea locurilor de joacă, placarea fântânii, instalația arteziană, amenajarea spaţiilor verzi, montarea corpurilor și stâlpilor de iluminat, montarea mobilierului urban, amenajarea stației de autobuz și instalarea celor două toalete publice, una dintre ele fiind pentru persoanele cu dizabilități”, menţionează municipalitatea orădeană.

În ceea ce priveşte Piațeta Nufărul, aceasta este realizată în proprţie de 70%, fiind realizate lucrări de terasamente, lucrări de infrastructură și suprastructură, amenajarea zonelor verzi și a locurilor de joacă.

În continuare se vor finaliza lucrările la pavaje, se vor monta corpuri și stâlpi de iluminat, mobilier urban, se vor instala stația de biciclete, un info-point și panouri info, vor fi amenajate locuri de joacă, spații verzi și platforme cu structură metalică placate cu lemn.

La Piațeta Cazaban, lucrările sunt realizate în proporţie de 60%. „Trebuie menționat că această piațetă se pavează cu plăci din beton compozit, plăci care sunt realizate dintr-un material utilizat în premieră în România. Astfel, în placa de beton a pavajului, ultimii 2 centimetri sunt formați ca strat de uzură. Acesta este compus dintr-un praf de rocă de nisip de cuarț, cu agregat de cuarț, de diferite culori și este protejat de o foiță de teflon, care îi conferă rezistență la razele UV, îngheț/dezgheț și permite curățarea ușoară a petelor. Pavajul carosabil este montat pe un strat de beton macroporos care permite drenarea apelor, pe vertical, prin stratificații până în pământ”, precizează Primăria Oradea.

Până în prezent au fost realizate lucrări de terasamente, lucrări de infrastructură și suprastructură, instalare stâlpi de iluminat. În perioada următoare se vor continua lucrările la pavaje, la sistemul de iluminat, la fântâna arteziană, amenajarea spațiilor verzi, montarea mobilierului urban și realizarea stației de autobuz.