Constructorii au început montarea primelor grinzi la pasajul suprateran de pe Centura Oșorhei, peste calea ferată Oradea – Cluj, din zona intersecției cu Fughiu.

„La podurile peste râurile Bonar și Tășad au fost montate toate grinzile. Stadiul lucrărilor a ajuns astfel la 50%”, precizează Consiliul Judeţean Bihor. 

Traseul de 5,8 kilometri al Centurii Oșorhei pornește din sensul giratoriu spre localitatea Cheriu, de pe centura Oradea, ocolește Oșorhei prin sud și se termină în sensul giratoriu de pe DN1, care face legătura cu localitatea Fughiu.

„În cadrul aceluiași proiect se reabilitează cei 12,8 km de drum județean dintre Oșorhei și Copăcel. Aici lucrările presupun lărgirea drumului, amenajarea accesurilor la proprietăți, refacerea podețelor și demolarea și refacerea podului peste valea Sărand”, menţionează administraţia judeţeană.

Lucrările sunt executate de firma Porr Construct, iar valoarea contractului pentru Lotul 1 este de 108.275.129,09 lei, fără TVA. Finanțarea va fi asigurată din fonduri externe nerambursabile, prin Programul Operațional Regional 2021 – 2027. Termenul de execuție este de 18 luni din momentul ordinului de începere a lucrărilor (14 februarie 2023).

În prezent, Consiliul Județean Bihor derulează lucrări la 8 drumuri noi în județul Bihor, cu o lungime totală de 68 de km: Centura Aleșd - 5,8 km, Centura Beiuș - 9,3 km, Centura Sântandrei - 5 km, Centura Nojorid - 8,4 km, Centura Sânmartin - 8 km, Centura Oșorhei - 5,8 km, Centura Biharia - 8,7 km, Inelul Metropolitan Oradea - 17 km.