A fost emisă autorizația de construire pentru primul lot al drumului expres Arad-Oradea, între Oradea și Salonta, care va avea 33,7 km și 32 de poduri și pasaje. Valoarea contractului este de 2,32 miliarde de lei, fără TVA, iar constructorul are la dispoziţie doi ani pentru finalizarea lucrărilor.

 

„A fost emisă autorizația de construire pentru Lotul 1 al Drumului Expres Arad-Oradea, o legătură rutieră importantă care va lega nordul de sudul Europei și va asigura și conexiunea României cu granița ungară. Constructorul este Asocierea Precon Transilvania SRL – Automagistral Pivden SRL și are la dispoziție 24 luni pentru finalizarea lucrărilor. Principalele caracteristici prevăzute sunt: 33,7 km lungime traseu, 5,3 km lungime drum de legătură dintre DN79 și Salonta (5,3 km) și 32 de structuri (poduri și pasaje), printre care un pasaj de 727 de metri peste calea ferată și DC77. Valoarea contractului aferent acestui prim lot este de 2,32 miliarde lei, fără TVA, iar sursa de finanțare este asigurată din fonduri europene nerambursabile, prin Programul Transport 2021-2027”, a anunțat secretarul de stat din Ministerul Transporturilor, Ionel Scrioșteanu.

Drumul Expres Arad-Oradea, care va avea o lungime de 120,47 km, fiind prevăzut cu patru benzi de circulație și conexiuni cu principalele orașe de pe traseu, va traversa județul Bihor (Oradea, Sântandrei, Nojorid, Sânnicolau Român, Gepiu, Cefa, Mădăras, Salonta, Ciumeghiu, Avram Iancu) și județul Arad (Arad, Zerind, Chișineu-Criș, Socodor, Simand, Macea, Zimandu Nou, Sofronea).

Drumul este împărțit în 3 loturi: primul lot include traseul Oradea – Salonta (33,7 km), împreună cu legătura la DN 79 – Salonta (5,3 km); al doilea lot acoperă segmentul Salonta – Chișineu Criș (39,7 km), plus legătura Salonta – granița cu Ungaria (10 km); al treilea lot se întinde între Chișineu Criș și Arad (47 km), incluzând și un drum de legătură cu zona industrială Arad Vest (2,9 km).

„Este unul dintre cele mai importante proiecte descentralizate, iar acest succes întărește ceea ce am spus și susținut mereu, și anume faptul că una dintre cele mai bune decizii pe care le-am aplicat, începând cu 2020, la nivelul Ministerului Transporturilor în ceea ce privește dezvoltarea capacității administrative, constă în descentralizarea unor proiecte, chiar și majore, cum este acest caz în asociere cu jud. Bihor, către autoritățile locale sau asocieri dintre acestea”, a mai menţionat Ionel Scrioşteanu.