Lucrările de extindere şi modernizare a infrastructurii aeroportuare la Aeroportul Oradea vor începe vineri, 17 octombrie, deşi instanţa nu a dat o hotărâre definitivă la contestaţiile depuse de firmele care au pierdut licitaţia. Preşedintele Consiliului Judeţean Bihor a anunţat că decizia de începere a lucrărilor a fost luată pentru a nu pierde finanţarea europeană. Pe de altă parte, Popa e de părere că în spatele acţiunii în instanţă stau aeroporturile din jur.

Într-o conferinţă de presă, şeful administraţiei judeţene a amintit faptul că în data de 30 iulie 2014 a fost semnat contractul de executare a lucrărilor de extindere şi modernizare a infrastructurii aeroportuare la Aeroportul Oradea, după ce Consiliul Naţional de Soluţionare a Contestaţiilor (CNSC) a respins contestaţiile formulate de asocierile declarate necâştigătoare. Licitaţia a fost câştigată de asocierea formată din firmele austriece Porr Construct - Teerag-Asdag Aktiengeselschaft şi compania Col Air Trading din România. Ulterior, însă, asocierea Construcţii Napoca - AICI Cluj - ICCo Energ şi asocierea Max Boegl - Astaldi - Uti Grup au depus plângeri la Curtea de Apel Oradea împotriva deciziei CNSC.

„Cel mai trişti am fost când am aflat că s-a fixat termenul de judecată pe 22 octombrie. Am cerut urgentarea judecării şi s-a stabilit termenul de 10 septembrie. Tot atunci, însă, cei puşi să ne încurce cât pot de mult au cerut să nu se mai judece la Oradea, susţinând că procesul nu e de competenţa Curţii de Apel Oradea. S-a dat termen din nou 17 septembrie, când Curtea de Apel a hotărât că este de competenţa sa judecarea, şi s-a stabilit următorul termen pe 8 octombrie, zi în care minunaţii petenţi au mai găsit o chichiţă: ignorând obligaţia legală de a depune o garanţie de bună-conduită care, dată fiind valoarea lucrării, era echivalentul în lei a 100.000 euro, au cerut suspendarea procesului până se va pronunţa Curtea Europeană de Justiţie, unde ei au făcut reclamaţie că această garanţie nu ar fi legală", susţine Popa. Acesta e de părere că „nu întâmplător" asocierile care contestă licitaţia nu au depus garanţia de bună conduită, ele fiind „puse să ne încurce".

„De aceea nu au depus garanţia, pentru că şi ele ştiu că ar fi pierdut procesul şi, implicit, banii. N-au nicio şansă şi ştiu asta. Aceşti petenţi joacă un anumit rol. Eu pot să suspectez şi aeroporturile din jurul nostru, atât din ţară cât şi din străinătate. Nimeni nu mă împiedică să cred asta", a afirmat Cornel Popa. Preşedintele CJ Bihor a anunţat că luni, 13 octombrie, va avea o întâlnire cu directorul de infrastructură al Porr Construct pentru a discuta detaliile legate de începerea lucrărilor. „Intenţionăm ca în data de 17 octombrie să începem lucrările", a anunţat Cornel Popa, adăugând că lucrările trebuie să fie gata până în data de 31 octombrie 2015, iar în perioada 22 aprilie - 19 iunie 2015 Aeroportul urmând să fie închis.