Lucrările la Pasajul Magheru sunt realizate în proporţie de 85%, susţine municipalitatea orădeană, care a anunţat că miercuri, 17 iunie, au fost montate ultimele 35 de grinzi din totalul de 55 de grinzi care acoperă pasajul. Va urma etapa de armare și betonare a acestora, după care va fi turnat covorul asfaltic.

Pasajul care subtraversează Bulevardul Magheru este realizat în cadrul proiectului „Soluția inovativă pentru a crea undă verde pentru tramvai pe Podul Dacia – Bulevardul Magheru”, care include și reorganizarea Podului Dacia la trei benzi de circulație și reabilitarea acestuia.

„Până la începutul săptămânii viitoare va fi finalizată și suprabetonarea grinzilor așezate peste pasaj, după care se va hidroizola această parte și se va pregăti pentru asfaltare. Dacă totul va decurge conform graficului de lucrări, până la finalul lunii iulie, atât pasajul subteran, cât și Podul Dacia vor fi finalizate și deschise circulației rutiere, inclusiv se va relua circulația tramvaielor”, a declarat viceprimarul Florin Birta.

Scopul acestui proiect este fluidizarea circulației în zonă, prin crearea celei de-a treia benzi, care va facilita accesul spre Aleea Ștrandului, precum și dinspre Parcul Traian spre pod. Odată cu realizarea pasajului subteran, se va rezolva conflictul de trafic de pe Bulevardul Magheru și se va crea undă verde pentru tramvai. Valoarea contractului de lucrări este de 14.511.433, 94 lei (fără TVA).

Lucrările sunt realizate de asocierea de firme formată din: Freyrom (lider de asociere), Procons Group (asociat), Integrated Road Solutions (asociat), Electro Excel Green Consulting (asociat) și Abed Nego Com (terț susținător).