În cursul zilei de ieri au fost montate primele 16 grinzi din totalul de 51 care vor acoperi Pasajul Magheru. Grinzile au fost aduse în teren acum două săptâmâni fiind depozitate până la montare în apropiere.

Ele vor fi montate pe trei tronsoane. Totodată, ieri muncitorii au continuat lucrările de forare, astfel încât, din cei 374 de piloți prevăzuți în proiect au mai rămas de forat doar 16.

Pasajul Magheru este una dintre cele mai complexe lucrări care se desfășoară în acest moment în Oradea, fiind realizat în cadrul proiectului „Soluția inovativă pentru a crea undă verde pentru tramvai pe Podul Dacia – B-dul Magheru”, care include și reorganizarea Podului Dacia la trei benzi de circulație și reabilitarea acestuia. Scopul acestui proiect este fluidizarea circulației în zonă, prin crearea celei de-a treia benzi, care va facilita accesul spre Aleea Ștrandului, precum și dinspre Parcul Traian spre pod. Odată cu realizarea pasajului subteran, se va rezolva conflictul de trafic de pe Bulevardul Magheru și se va crea undă verde pentru tramvai.

Ordinul de începere a lucrărilor a fost dat în 17 septembrie 2019, termenul estimat pentru finalizarea lor fiind septembrie 2020. Valoarea contractului iniţial este de 14.511.433, 94 lei (fără TVA).

Lucrările sunt realizate de asocierea de firme formată din: SC Freyrom SA (lider de asociere), SC Procons Group SRL (asociat), SC Integrated Road Solutions SRL (asociat), SC Electro Excel Green Consulting SRL (asociat) și SC Abed Nego Com SRL (terț susținător).

În ceea ce privește stadiul lucrărilor la Pasajul Magheru, municipalitatea orădeană a anunțat că s-a ajuns la un procent de realizare de 70%, același stadiu avându-l și lucrările de la Podul Dacia.

„La Pasajul Magheru s-a finalizat elevația zidurilor de sprijin la rampa din Parcul Traian și mai sunt de forat 16 piloți. La Podul Dacia s-a finalizat deja decaparea asfaltului din zona șinelor de tramvai și montarea bordurilor”, precizează Primăria Oradea.