Consiliul Județean Bihor a aprobat, în ședința ordinară de joi, 29 august, studiul de fezabilitate pentru realizarea unui nou pasaj suprateran pe Centura Oradea. Acesta face parte din proiectul tram-train şi va fi construit peste calea ferată care leagă Oradea de Sânmartin – Băile Felix.

 

Realizarea pasajului este impusă de lucrările care vor urma la reabilitarea căii ferate și punerea în circulație a trenurilor metropolitane, un proiect de transport integrat al Consiliului Județean Bihor, realizat în parteneriat cu Primăria Oradea.

„Pasajul face parte din proiectul tram-train. În prezent, nu sunt probleme în trafic pe centura Oradea la trecerea de cale ferată, întrucât s-a aşternut asfalt peste liniile dezafectate. La o cadență de 30 de minute, fără realizarea pasajului, închiderea circulației la trecerea peste calea ferată ar fi generat blocaje în trafic. Pasajul se va realiza în paralel cu reabilitarea și electrificarea căii ferate. Liniile de tramvai vor fi conectate cu cele de cale ferată, iar transportul metropolitan va fi integrat”, a explicat Ilie Bolojan, președintele Consiliului Județean Bihor.

Lungimea totală a pasajului, care include pasajul propriu-zis, rampele și racordările, va fi de 810 metri. Acesta va avea patru benzi de circulație, câte două pe sensul de mers. Pentru a permite traversarea în siguranță a pietonilor pe sub Centura Oradea, va fi construit și un pasaj subteran pietonal.

„Până la sfârșitul lunii septembrie, ne propunem să finalizăm aplicația de finanțare europeană. În toamnă vom demara procedurile de licitație pentru selectarea constructorilor care vor lucra în următorii 2 ani la rețeaua metropolitană de tram-train”, a adăugat președintele CJ Bihor.

Conform studiului de fezabilitate, valoarea totală estimată a proiectului este de 64,3 milioane de lei, cu TVA. Finanțarea ar urma să fie asigurată din fonduri europene.

În prezent, pe lângă acest pasaj, Consiliul Județean Bihor mai are în lucru proiecte pentru construirea a 6 noi pasaje rutiere în Oradea și zona metropolitană.