Dacă în anul care s-a încheiat cea mai mare investiţie a Administaţiei Domeniului Public a fost parkingul de pe str. Tribunalului, în acest an obiectivul principal este parcarea subterană de pe Independenţei. În astfel de condiţii, ADP ar putea prelua, în viitor, la sugestia executivului, chiar Serviciul de Parcări.

Directorul Administaţiei Domeniului Public Liviu Andrica a susținut, ieri, o conferință de presă, în cadrul căreia a prezentat situația investițiilor realizate sau aflate în curs de derulare în anul 2014, precum și propunerile de investiții pentru anul 2015 la nivelul instituției. Investiția cea mai importantă pe anul 2014 a fost finalizarea complexului de parcare supraetajată în zona străzii Tribunalului, cu o valoare a lucrărilor de 12.564.518 lei, investiție realizată prin credit furnizor din bugetul local. În ceea ce privește piețele din municipiu, la majoritatea acestora, în decursul acestui an au fost realizate o serie de lucrări de reabilitare. La Piața Cetate s-au realizat lucrări de modernizare la hala de carne, s-a montat instalația de paratrăsnet, precum și extinderea copertinei ușoare. În ceea ce privește Piața Decebal, aici a avut loc reabilitarea copertinei și s-a realizat închiderea fațadei principale cu o structură metalică. La Piața Obor au fost modernizate aleile și s-a montat și sistemul de iluminat. Pentru Piața Rogerius, au fost realizate anexele laterale cortului demontabil în valoare de 72.389 lei. De asemenea, la Cimitirul Municipal, s-au finalizat lucrările la magazinul de pompe funebre și anexele acestuia și au fost modernizate aleile din cimitir. Majoritatea investițiilor realizate la ADP au fost realizate din venituri proprii ale administrației, totalul investițiilor şi al reparaţiilor din surse proprii fiind de 2,7 milioane de lei. "Anul 2014 a fost un an bun pentru Administrația Domeniului Public, societatea noastră a efectuat investiții de 3,39 milioane euro (15.268.432 lei), din care din surse proprii am realizat lucrări de reparaţii şi investiţii în valoare de 600.869 euro (2,7 milioane lei)", a declarat Liviu Andrica.    

Pentru anul 2015, ADP are un buget total de 7.887.620 euro (35.494.290 lei), din care valoarea lucrărilor din bugetul local este de 7.138.425 euro (32.122.914 lei). Pentru acest an, cea mai mare investiţie, în valoare de 30 milioane de lei, este parcarea subterană de pe strada Independenței, o parcare cu aproximativ 450 de locuri. Lucrările vor dura 18 luni de la predarea amplasamentului către firma Construcţii Bihor. Cum în ecuaţie se află şi firma RDS&RCS, se aşteaptă semnarea contractului şi cu această firmă care va suporta o treime din lucrare, procent aferent suprafeţei de teren deţinute pe malul Crişului. ADP se va muta într-un nou spaţiu, lângă parcarea de pe Tribunalului, unde, în urma fostului Spital de Infecţioase, a mai rămas în picioare un corp de clădire. Pe terenul eliberat din Piaţa Cetate, se va amenaja o parcare terană. Tot aici, hala de lapte va fi mutată lângă hala de carne. Piaţa Nufărul va fi şi ea împrejmuită, urmând să arate ca un magazin mai mare, la fel ca şi Piaţa Decebal, unde lucrările vor fi finalizate în acest an. În Piaţa Obor se vor cheltui 350.427 lei, unde se vor amenaja spaţii comerciale, în locul actualelor gherete. Pe lista de achiziții se numără un turnichet bidirecțional pentru Ștrand Ioșia (75.000 lei), o mașină de curățenie pentru platformele subunități (181.000 lei), o mașină de spălat pardoseală pentru Piața Rogerius (60.000 lei), un sistem spălare auto cu fise în Piața Obor (40.000 lei), un autovehicol pentru transport decedați (25.000 lei), un autovehicol transport persoane (29.000 lei), patru bucăţi de module toaletă publică (600.000 lei).  

În ce priveşte finalizarea lucrărilor la Centrul de afaceri cu produse agroalimentare din Piaţa Rogerius, aceasta a fost amânată până la vară. Termenul de finalizare era februarie a.c., însă abia dacă în martie se va preda tronsonul II. În ce priveşte tronsonul III, dinspre linia de tramvai, aici executivul s-a gândit să lege zona de o parcare ce se va amplasa peste drum, care va trebui legată cu un tunel.