Segmentul „cu cântec” Chiribiş-Biharia al Autostrăzii Transilvania - Preluat de CNIR
Compania Națională de Investiții Rutiere anunță că a preluat de la Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere contractul pentru construirea lotului Chiribiș-Biharia de pe traseul Autostrăzii Transilvania. Lucrările vor fi continuate de asocierea Precon Transilvania – Citadina 98.
Preluarea contractului pentru proiectarea și execuția lotului Chiribiș-Biharia se face în baza Ordinului Ministrului Transporturilor (OMTI) 321 din 4 aprilie 2025, iar pentru transferul obiectivului a fost semnat protocolul de predare-preluare între Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) și Compania Națională de Investiții Rutiere (CNIR).
„Este prima investiție a CNIR în zona de nord-vest a țării, un contract pe care îl vom derula cu profesionalism și responsabilitate, pentru că obiectivul nostru este livrarea unui proiect de calitate în termenul asumat. Vom organiza ședințe cu Antreprenorul pentru începerea lucrărilor în cel mai scurt timp posibil. Totodată, vom analiza inclusiv posibilitatea demarării execuției, etapizat, pe anumite sectoare. Prin construirea subsecțiunii 3C2 Chiribiș-Biharia și finalizarea lucrărilor la lotul alăturat, 3C1 Suplacu de Bacău-Chiribiș, în aproximativ doi ani se va putea circula pe autostradă, fără întrerupere, de la Nușfalău, în județul Sălaj, până la Borș II, la frontiera cu Ungaria”, a declarat directorul general al CNIR, Gabriel Budescu.
Potrivit CNIR, pentru acest lot din județul Bihor, asocierea Precon Transilvania – Citadina 98 are un termen de realizare de 24 de luni, din care 6 luni etapa de proiectare și 18 luni pentru execuție. Lungimea tronsonului de autostradă este de 28,5 km, iar în cadrul contractului vor fi realizate 18 lucrări de artă.
Valoarea contractului este de 785 milioane lei, finanțarea fiind asigurată din fonduri europene nerambursabile (prin Programul Transport 2021-2027), respectiv fonduri de la Bugetul de Stat.
După preluarea contractului de construire a lotului Chiribiș-Biharia, paşii următori vor fi: semnarea Actului Adițional prin care CNIR se subrogă în drepturile și obligațiile CNAIR; emiterea Ordinului de Începere; predarea către Antreprenor, pe bază de Proces Verbal, a materialelor de construcții aflate în stoc, cât și a documentației de calitate pentru lucrările deja executate.
„Autostrada cu cântec”
Pe 15 martie 2024, a avut loc semnarea contractului pentru încă 28,55 km de autostradă aferenți Autostrăzii Transilvania (A3), respectiv secțiunea 32C Chiribiș – Biharia, cu asocierea de constructori Precon Transilvania SRL – Citadina 98 SA, a anunțat atunci secretarul de stat în Transporturi Irinel Ionel Scrioșteanu.
„Pentru acest lot, contractul de lucrări a fost reziliat de 3 ori, ultima licitație pentru recontractare fiind lansată în 2022, în cadrul căruia a avut loc desemnarea câștigătorului în vara anului 2023, iar astăzi semnarea contractului. Sperăm că acest contract să fie ultimul semnat pentru acest tronson, iar antreprenorul să reușească să ducă lucrările până la final”, a transmis la vremea resepctivă Scrioșteanu.
Valoarea contractului este de 785,21 de milioane de lei, fără TVA, iar sursa de finanțare este asigurată din fonduri externe nerambursabile, prin Programul Transport 2021-2027.
Durata contractului este 24 de luni, din care șase luni pentru perioada de proiectare și 18 luni pentru perioada de execuție a lucrărilor.
Secțiunea 3C2 Chiribiș – Biharia face parte din tronsonul 3C Suplacu de Barcău – Borș din Autostrada Transilvania A3.
Acest lot din A3 a mai avut în trecut constructori precum americanii de la Bechtel și spaniolii de la Corsan Corviam.
Anterior semnării contractului, Precon Transilvania preciza într-un comunicat de presă că solicitase de două ori CNAIR să stabilească o dată pentru semnarea contractului câștigat pentru lotul Chiribiș – Biharia din Autostrada Transilvania, înainte de a se adresa CNSC pentru obligarea autorității contractante la semnarea acestuia. Pe de altă parte, ministrul Transporturilor Sorin Grindeanu acuzase compania Precon că blochează proiectul.
Comentarii
Nu există nici un comentariu.