Studiul de fezabilitate pentru realizarea drumului de legătură dintre Oradea (prin Cartierul Grigorescu) și comuna Nojorid a fost finalizat. Drumul va avea o lungime de 8.406,86 m, investiţia fiind estimată la 9,5 milioane de euro cu TVA inclus.  

Reprezentanții Primăriei Oradea și cei ai Primăriei Nojorid s-au întâlnit ieri în teren, pe traseul propus al viitorului drum de legătură între cele două localități. Traseul drumului de legătură pleacă din Cartierul Grigorescu, situat in imediata apropiere a centurii municipiului Oradea. „Drumul de legătură propus va avea ca punct de plecare dinspre Oradea o bifurcație de la străzile Hack Halasi Gyula şi Calea Nojoridului, oferind opţiunea de a traversa centura municipiului Oradea fie pe pasajul din zona străzii Ciheiului, fie pe cel din zona străzii Nojoridului. Traseul va continua pe strada Nojoridului, înspre liziera pădurii, până la limita de proprietate între cele două UAT-uri, apoi pe teritoriul comunei Nojorid până în intersecţia cu drumul comunal Nojorid – Apateu (DC 64)”, se precizează într-un comunicat al Zonei Metropolitane Oradea.

În comuna Nojorid, drumul propus va avea două ramificaţii: prima înspre DN 79, în apropierea Aeroportului Oradea până în intersecția dintre DN 79 și drumul comunal DC 77 Livada de Bihor, cu o lungime de 1.682,00 metri; a doua înspre centrul comunei Nojorid, se va intersecta cu DN 79 (în dreptul Primăriei Nojorid), cu o lungime de 1.337,40 metri.

„Calea rutieră nouă propusă reprezintă o alternativă la DN 79, respectiv legătura între Oradea și Nojorid, degrevând comuna Nojorid și municipiul Oradea de congestionarea traficului în interiorul localității Nojorid și intrarea/ieșirea din municipiul Oradea, la intersecție între DN1 Centura Municipiul Oradea și DN 79 Oradea-Arad (Calea Aradului)”, mai menţionează ZMO.

Investiția presupune realizarea unei girații la intersecția DN 1 cu drumul comunal DC77 de la Livada, coroborat cu intenția de lărgire la 4 benzi a segmentului rutier dinspre Aeroportul Oradea la această girație. De asemenea, proiectul prevede şi amenajarea unei piste de biciclete pe toată lungimea drumului, cu lăţimea de 1,50 m, amplasată pe partea dreaptă a drumurilor. Bugetul estimat al drumului de legătură este de 9,5 milioane de euro cu TVA inclus, iar durata de realizare a investiției este de 18 luni.

„Ne propunem ca cel târziu în cursul lunii august să aprobăm în consiliile locale ale celor două localități indicatorii tehnico-economici ai studiului de fezabilitate, în așa fel încât în toamna acestui an să organizăm licitația, iar lucrările să înceapă anul viitor, cel mai probabil din fonduri europene. De asemenea, conform discuțiilor cu cei de la OTL, în prezent, prin acest studiu de fezabilitate se configurează și stațiile de autobuz pentru extinderea transportului public de călători spre zona metropolitană. În plus, pe lângă lucrările la drumul de legătură, împreună cu Primăria Nojorid ne propunem să punem în valoare pădurea din Nojorid, de lângă drumul de legătură propus, să o amenajăm ca o zonă de recreere pentru locuitorii din cartierul Grigorescu și cei ai comunei Nojorid”, a declarat primarul Ilie Bolojan.

„Este un proiect important pentru dezvoltarea comunei Nojorid și pentru descongestionarea traficului rutier. Noul drum de legătură va avea și piste de biciclete incluse, ceea ce asigură cadrul propice pentru dezvoltarea unor circuite turistice în zona noastră”, declară Petru Baba, primarul comunei Nojorid.

„Prin construcția noului drum de legătură Oradea-Nojorid, a drumului de legătură de la centura Oradea la Autostrada Transilvania, drumul expres Oradea-Arad, precum și a centurii ocolitoare Oradea-Oșorhei, se va realiza o conectivitate metropolitană importantă între Oradea și comunele limitrofe, ceea va îmbunătăți mobilitatea durabilă între localitățile Zonei Metropolitane”, susține Adrian Foghiș, directorul Zonei Metropolitane Oradea.

Cei interesați, care au observații/propuneri legate de această investiție, pot să le transmită în scris, pe adresa de e-mail: consultarezmo@oradea.ro, până la data de 23 iulie a.c. inclusiv.