Președintele Consiliului Județean Bihor, Ilie Bolojan, a anunțat că Centura Beiuş va avea un nou tronson,  care va porni de la pasajul suprateran din apropierea localităţii Drăgăneşti şi va continua până în apropierea localității Mizieș.

 

Proiectul Centura Beiuș – etapa III prevede o legătură de 1,4 kilometri cu Drumul Apusenilor, înspre Stâna de Vale. Noul drum va porni din pasajul suprateran de la capătul Centurii Beiuș înspre Ștei și va continua până la intersecția cu drumul județean 764A, în apropierea localității Mizieș, comuna Drăgănești.

„Săptămâna viitoare vom semna contractul pentru proiectare, urmând ca la finalul anului să aprobăm indicatorii tehnico-economici ai acestui nou tronson. Anul viitor, după derularea procedurii de licitație pentru selectarea unui constructor, în vară, vom începe lucrările. Acest tronson poate fi finalizat în cel mult un an. Realizarea acestui tronson aduce câteva avantaje. Dacă vrei să mergi din Oradea spre Stâna de Vale, astăzi trebuie să tranzitezi Beiușul. Centura va asigura conexiunea care va ocoli municipiul Beiuș. Dacă vii din Stâna de Vale și vrei să mergi în orice direcție, se va evita tranzitarea municipiului”, a explicat Ilie Bolojan.

În prezent, sunt în derulare lucrările la Centura Beiuș – etapa I și etapa II, circulația urmând să se deschidă la jumătatea lunii septembrie.

Centura Beiuș (etapele I și II) are o lungime totală de 9,33 kilometri. Primul tronson, cu lungimea de 7,3 kilometri, începe din DN76, traversează Crișul Negru și Drumul Comunal 231, ocolind Beiușul la vest. Apoi trece peste calea ferată și Crișul Negru și revine în DN76.

Al doilea tronson are o lungime de 2 kilometri, înspre localitatea Delani. Va face legătura între primul sector al centurii și DJ 764 Beiuș – Roșia – Aleșd și va asigura accesul către Parcul Industrial Beiuș.

Constructorii pentru etapa I sunt: Drum Asfalt (Lider), Ilgaz Insaat Ticaret Anonim Sirketi, Obras Publicas y Regadios, OPR Asfalt (valoare contract: 269.464.711,29 lei, fără TVA). Lucrările la etapa II sunt realizate de: Drum Asfalt (Lider) și Ile Viorel Construct (valoare contract: 15.589.851,59 lei, fără TVA).

Finanțarea este asigurată din fonduri europene, prin Programul Operațional de Infrastructură Mare 2014 – 2020, în parteneriat cu Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere.