Programul Generația Tech, realizat de comunitatea Digital Nation, a avut succes în Oradea. La debut s-au înscris 290 de aplicanți, dintre care 180 au parcurs complet programele de formare, iar 50 s-au înscris la practica avansată participând la realizarea unor micro-proiecte.

Derulat în trei orașe cu sprijinul autorităților locale, printre care s-a numărat și Municipiul Oradea, programul s-a finalizat cu succes. După lansarea în august 2019, programul a început în luna următoare și a continuat pe parcursul a 12 luni calendaristice, prelungindu-se apoi în contextul pandemiei Covid.

Digital Nation se numără printre cele 13 organizații din 11 țări din Europa Centrală și de Est care au beneficiat de o finanțare în valoare de 2 milioane de euro de la Google.org, în urma apelului de proiecte Google.org Impact Challenge 2021 CEE.

În România, programul s-a adresat tinerilor cu vârste între 15 și 24 ani, care își doresc o carieră în digital. La debut s-au înscris 290 de aplicanți din Oradea, dintre care 180 au parcurs complet programele de formare, iar 50 s-au înscris la practica avansată participând la realizarea unor micro-proiecte.

Profilul cursanților a cuprins 65% elevi, 20% studenți și 15% persoane fără ocupație, iar specializările Generația Tech disponibile au fost: IT Literacy, unde au fost învățați bazele administrării digitale și toate aspectele necesare unui job digital la birou sau Learn to Code, unde au fost învățați bazele programării și cum să codeze aplicații web și mobile basic.

Specializările au fost disponibile participanților complet gratuit, la final absolvenții interesați fiind consiliați de echipa Digital Nation în găsirea de joburi digitale pe plan local. În ceea ce privește programul de angajare, au existat 27 de aplicanți la program, dintre care 23 au fost la cel puțin un interviu și 7 cursanți s-au angajat pe poziții tehnice sau de programare. Companiile care au făcut angajări au fost: Astor Mueller, Accesa, Neobyte Solutions și OTL. 

Specializările Generația Tech au avut la bază metodologia proprie de dezvoltare a Digital Nation, factorii diferențiatori ai acesteia fiind mediul de lucru antrenant, folosirea platformelor digitale familiare participanților din social media, mentoratul de la specialiști din câmpul muncii, învățarea aplicată și colaborativă și evenimentele și întâlnirile fizice, pe plan local. Abordarea comunității a fost de altfel și cea care a convins Google să se implice în proiect, acesta fiind la momentul de față cea mai mare investiție realizată de Google.org în Europa Centrală și de Est.

„Programul Digital Nation - Generația Tech s-a integrat practic în strategia locală „Realizează-te în Oradea!” (Make IT in Oradea), oferind o șansă în plus tinerilor de a alege domeniul IT, de a dobândi competențe în specializări de viitor și de a se convinge că pot găsi oportunități de angajare în orașului nostru”, a declarat directorul economic al Primăriei Oradea, Eduard Florea.