Au învăţat făcând şi vor trăi muncind - Doi ani de experienţe educaţionale într-un parteneriat Comenius
Punct final în cadrul unui parteneriat şcolar multilateral Comenius la Centrul Şcolar pentru Educaţie Incluzivă nr.1 Oradea. „Învăţăm făcând, trăim muncind" a fost un proiect finanţat din fonuri europene fiind coordonat de Centrul şcolar orădean şi care a avut parteneri şcoli din Portugalia, Polonia, Italia, Bulgaria, Anglia şi Spania.
Ieri a avut loc activitatea de diseminare a proiectului care s-a derulat în intervalul 2009-2011 şi a avut ca principal obiectiv implementarea în cadrul şcolii a cinci ateliere de lucru, spaţii protejate pentru elevii cu cerinţe educative speciale (CES), unde aceştia să înveţe şi să se dezvolte, care să poată fi transformate ulterior în ateliere protejate. Coordonatoarea proiectului, psihopedagogul Teodora Pantazi, a prezentat rezultatele şi produsele finale. Cele cinci ateliere realizate de-a lungul celor doi ani au fost împărţite tematic: muzică şi dans, dramă şi joc (momente artistice pregătite pentru diverse momente, producţie de DVD, broşura „O carte cu poveşti"); artă şi meşteşuguri (a fost realizat ceasul-mascotă al proiectului, o machetă cu produse demonstrative, expoziţii şi un atelier de confecţionat lumânări, cu mare priză la copii); bucătărie şi grădinărit (a fost editată o carte de bucate, pregătirea cinei festive cu ocazia vizitei de proiect); informare şi orientare (ghid cu documente de angajare pentru elevii cu CES, ghid de orientare şcolară şi profesională pentru elevii cu CES); sport (competiţie internaţională Special Olympic, competiţie regională de înot). „Pe parcursul celor doi ani de proiect s-au realizat 29 de mobilităţi, faţă de minimul prevăzut de 24. De asemenea, doi elevi şi 24 de cadre didactice au avut posibilitatea să participe la vizitele de proiect în ţările partenere", a spus Teodora Pantazi. Proiectul a avut şi o componentă de producţie, fiind realizată pagina web a acestuia, a fost editată broşura „Cum să implementezi un atelier", a fost realizat un calendar ilustrat cu imagini din activităţi, a fost realizată o cercetare în parteneriat cu Universitatea din Oradea şi a fost înfiinţată Asociaţia CES. Şi nu în ultimul rând, proiectul a fost ales şi prezentat la nivel naţional ca exemplu de bune practici. Centrului şcolar orădean i s-a acordat anul trecut o diplomă de excelenţă pentru implementarea proiectului, iar şcoala a primit pentru a treia oară consecutiv titlul de „şcoală europeană". Tot cu acest prilej a fost lansată, în prezenţa reprezentanţilor Inspectoratului Şcolar şi ai Universităţii Oradea „Ghidul de orientare şcolară şi profesională a elevilor cu cerinţe educative speciale", autori - colectivul de specialişti Violeta Boban, Valeria Colesnicov, Carmen Ilisie şi Teodora Pantazi.
Bravo cadrelor , dar din pacate la aste proiecte nu au participat copii cu dizabilitati grave ,acestea din pacate sant marginalizati la astfel de proiecte ,participa copii cu probl. sociale dar nu sant ci dizabilitati grave .Sa se faca proiecte in care scoala sa fie mandra ca a reusit cu un copil cu dizabilitati grave sa faca ceva (lucru de mana ,pictura ,etc)
Felicitari intregului colectiv pentru implicare si ravna,cu deosebire celei care a fost sufletul acestui demers de exceptie, Prof. Teodora Pantazi.