Borod: Gradul didactic I - consacrare şi profesionalism
Şcoala cu cls. I-VIII din Borod a cunoscut, în ziua de 15 mai, efervescenţa marilor sărbători, cu ocazia susţinerii lucrărilor metodico-ştiinţifice pentru obţinerea gradului didactic I în îvăţământ de către profesorii Lenuţa Gherlea, în specialitatea limba franceză, şi Cristian Rus, în specialitatea educaţie fizică.
Comisiile de evaluare au fost alcătuite din prof. univ. dr. Dana Cipău, preşedinte, lector univ. dr. Rodica Tomescu, ambele de la Universitatea Oradea, şi prof. Virginia Popa, metodist pentru limba franceză. Comisia pentru educaţie fizică i-a avut în componenţă pe prof. univ. dr. Biro Iosif, preşedinte, prof. univ. dr. Gheorghe Dumitrescu, de la Universitatea Oradea, şi prof. Tiberiu Sâncelean, inspector de specialitate la ISJ Bihor. În conformitate cu metodologia acestui demers didactic, cei doi candidaţi au susţinut în faţa comisiilor câte patru lecţii demonstrative, după care, în cadrul comisiilor metodice lărgite, au fost susţinute lucrările cu următoarele titluri: "Modalităţi atractive de învăţare a limbii franceze la nivel începător şi intermediar", autor prof. Lenuţa Gherlea. Prof. Cristian Rus a susţinut lucrarea cu titlul "Importanţa şi rolul utilizării mijloacelor din jocul de handbal în îndeplinirea obiectivelor educaţiei fizice şcolare". Lucrările prezentate au scos în evidenţă noi posibilităţi pentru creşterea atractivităţii faţă de actul didactic, precum şi uşurarea însuşirii cunoştinţelor folosind "jocul" ca procedeu didactic atractiv şi foarte util. În predarea educaţiei fizice, lucrarea a argumentat importanţa utilizării unor mijloace specifice jocului de handbal în procesul de formare şi dezvoltare fizică armonioasă, ţinându-se cont de particularităţile de vârstă ale elevilor. Din referatele susţinute de membrii comisiilor, precum şi din luările de cuvânt ale colegilor şi a directorului de şcoală, prof. Daniela Buci, s-a desprins concluzia competenţei profesionale a celor doi colegi, fapt pentru care comisia a hotărât acordarea notei maxime celor doi profesori şi implicit obţinerea gradului I în învăţământ, treaptă ştiinţifică echivalentă cu doctoratul din alte domenii.
Comentarii
Nu există nici un comentariu.