Cercetare interuniversitară Oradea-Debreţin
Colaborarea universitară dintre Oradea şi Debreţin a devenit deja tradiţională şi se concretizează în cercetări şi studii relevante şi utile pentru eurodezvoltarea regională. În acest sens a avut loc marţi, la sediul Universităţii Creştine Partium o primă întâlnire de lucru între partenerii români şi ungari.
Proiectul cu titlul „Învăţământ superior pentru coeziune socială. Cooperare în cercetare şi dezvoltare în regiunea transfrontalieră" este implementat de către Universitatea Debreţin, în calitate de lider de proiect, Universitatea din Oradea şi Universitatea Creştină Partium, în calitate de parteneri. Proiectul se derulează în perioada 1 iunie 2011- 30 noiembrie 2012 şi este finanţat în cadrul Programului de Cooperare Transfrontalieră Ungaria-România, având un buget total de 332.824 de euro. Directorul de cercetare al proiectului este prof. univ. dr. Kozma Tamás, iar coordonatorii de cercetare sunt dr. Pusztai Gabriella (HU) pe linia de cercetare Politici educaţionale şi conf. univ. dr. Adrian Hatos pe linia de cercetare Sociologia educaţiei. Cercetarea se încadrează în linia studiilor anterioare privind cercetarea învăţământului superior. Centrul de cercetare CHERD-Hungary colectează date despre sistemul universitar din regiunea Partium de mai bine de zece ani. Astfel, au fost realizate cercetări multiple în instituţiile de învăţământ superior din Debreţin, Oradea, Nyíregyháza, Satu Mare şi Beregszász. Cercetarea HERD a fost concepută în urma cooperării intense din trecutul apropiat al cercetătorilor din cadrul Universităţii Debreţin şi Oradea, respectiv Universtitatea Creştină Partium având ca obiectiv studierea modului în care învăţământul superior sprijină crearea coeziunii sociale. Cele şase echipe de cercetare mixte caută răspuns în primul rând la întrebarea privind modul în care învăţământul superior ajută la crearea unei baze comune de cunoaştere, fundamentată prin corelarea intereselor personale şi colective în domeniul învăţământului superior şi acţiunile bazate pe această cunoaştere. „Studiul nostru are ca scop aflarea unor răspunsuri privind provocările actuale ale politicilor din sistemul de învăţământ superior, forme alternative de învăţământ superior şi impactul acestora în regiune, efectele învăţământului superior asupra bunăstării sociale, inegalităţile privind sistemul de învăţământ superior, problemele de integrare ale grupurilor marginale, precum şi aspectele care determină integrarea pe piaţa forţei de muncă a tinerilor absolvenţi", arată cercetătorii. Rezultatele cercetării calitative şi cantitative vor fi prezentate în cadrul a două volume de studii şi a două volume realizate din articolele prezentate la conferinţa organizată în cadrul proiectului. Aceste rezultate se vor putea accesa şi pe site-ul proiectului: http://ni.unideb.hu/herd/
Comentarii
Nu există nici un comentariu.