Sub sloganul "Două ţări, un scop, succes comun!", Colegiul Tehnic "Mihai Viteazul", din Oradea, şi "Eotvos Jozsef Iskola es Specialis Szakiskola", din Berettyoujfalu, şi-au propus un ţel comun pentru reforma gastronomiei, dar cu păstrarea caracterului tradiţional. Cu această ocazie, ieri, în cantina unităţii de învăţământ din Oradea, a avut loc festivitatea de deschidere a proiectului "Gastro-reform - Tradiţii şi reformă în alimentaţie".

Evenimentul se înscrie în Programul de Cooperare Transfrontalieră Ungaria România 2007 - 2013. Activităţile proiectului au fost atent coordonate de un colectiv de profesori: Marta Nogradi, Georgeta Erdei, Ruben Filimon, Vasile Kusnyer, Aurelia Nagy, Florica Radu, Teodora Pop şi Valeria Catona de la Colegiul Tehnic "Mihai Viteazul". Profesorii şi elevii din Oradea, împreună cu cei din Ungaria, au mai cooperat şi până în prezent, încă din anul 2006, derulând proiecte legate de specificul naţional şi de tradiţiile gastronomice ale Euroregiunii Bihor - Hajdu-Bihar. "Acest proiect are ca obiectiv primordial formarea unei viziuni corecte asupra problemei alimentaţiei sănătoase şi a rolului jucat de aceasta în asigurarea unei vieţi calitativ superioare", ne-a precizat directorul Colegiului Tehnic "Mihai Viteazul", Ruben Filimon.
În cadrul proiectului se va realiza un sondaj de opinie în rândul unui eşantion de 2.000 de chestionaţi, cu scopul formării unei opinii despre interesul populaţiei şi nivelul de cunoştinţe referitoare la alimentaţia raţională şi sănătoasă. De asemenea, organizatorii vor să culeagă reţete tradiţionale şi reformiste specifice zonei, care vor constitui baza unui reţetar şi a unei paginii web bilingve. "Vom populariza necesitatea reformării gastronomiei prin prezentările pe care le vom susţine pentru elevi, vom organiza concusuri de gătit pentru elevi, prezentări ale unor maeştri bucătari şi se vor organiza cine reformiste la restaurante", a mai precizat directorul unităţii de învăţământ.

Tot în cadrul acestui proiect, organizatorii vor desfăşura activităţi de schimb de experienţă practice prin excursii tematice comune între elevii celor două şcoli partenere. Pe baza cunoştinţelor şi a experienţei dobândite se va alcătuit un material auxiliar care va putea fi utilizat în procesul instructiv-educativ atât de profesori, cât şi de elevi.