Consolidarea competențelor antreprenoriale la elevii de liceu - InnoSchool, un sistem inovativ de învăţare
Centrul Județean de Resurse și Asistență Educațională (CJRAE) Bihor, în parteneriat internațional, implementează proiectul ,,Consolidarea inovației sociale și a competențelor antreprenoriale la elevii de liceu prin inițierea unui nou sistem de învățare” InnoSchool, susținut financiar prin Programul Transnațional Dunărea.
,,InnoSchool propune liceenilor o nouă pedagogie de învățare centrată pe dezvoltarea competențelor antreprenoriale, printr-o ingenioasă sinergie între practici tradiționale de predare și metode, activități digitale, socializare online și competiții interșcolare. Această nouă inițiativă curriculară va fi rezultatul unui proces participativ de elaborare, prin valorificarea expertizei celor 11 parteneri ai proiectului, dar și prin ateliere de lucru, consultări publice și acțiuni comune cu factori de decizie, pe tot parcursul implementării sale”, anunţă Cristina Mang, manager de comunicare în cadrul proiectului.
Potrivit acesteia, InnoSchool abordează tocmai nevoia de schimbare a sistemului, pentru a sprijini o cultură antreprenorială slab dezvoltată, dar și pentru a crește implicarea în inovarea socială, începând din perioada adolescenței.
,,Vârsta de 16-17 ani, când adolescenții sunt elevi de liceu, este o perioadă crucială pentru a motiva și stimula interesul lor, acest fapt având un impact major în viitoarele lor decizii legate de alegerea unui loc de muncă și a unei cariere. Este necesară, așadar, o nouă abordare, care vine în sprijinul educației liceale, atât pentru viitorii angajați, cât și pentru viitorii antreprenori”, precizează Cristina Mang.
Obiectivul general al InnoSchool este de consolida inovarea socială și spiritul antreprenorial al elevilor de liceu prin dezvoltarea, testarea și introducerea unui sistem inovativ de învățare, intitulat simbolic ,,InnoSchool”. Astfel, InnoSchool îmbină elemente noi și atractive adresate adolescenților cu scopul de a spori interesul acestora pentru învățare, dar și de a optimiza întregul sistem educațional.
Proiectul InnoSchool introduce patru elemente inovative de bază: jocul digital, axat pe simularea în mediul online a inovației sociale și a antreprenoriatului, combinat cu prelegeri, îndrumări și sesiuni de reflecție susținute de profesori pentru a maximiza impactul educațional, prin intermediul unui proces experiențial de învățare; schimbul de idei online (social media) și competiția interșcolară pentru creșterea atractivității sistemului de învățare; dezvoltarea sistemului educațional InnoSchool în mod participativ, prin implicarea organelor de decizie, a liceelor, a organizațiilor din sfera afacerilor și a serviciilor sociale; dezvoltarea unor Planuri de acțiune pentru a include sistemul de învățare InnoSchool în curriculum, asigurându-se astfel sustenabilitatea sa și impactul semnificativ în societate.
,,Inițiativa noastră se referă la dezvoltarea unui sistem educațional inovativ, mai precis o nouă pedagogie grație unui design și proces participativ de elaborare a sa. De asemenea, ea este și rezultatul unei intense interacțiuni, a unui proces de învățare, de cooperare și de performanță între partenerii proiectului. În același timp, reunește – prin workshop-uri, grupuri consultative și focus grupuri – profesori și alte persoane implicate în activitatea școlii, reprezentanți ai mediului de afaceri, ai serviciilor sociale, organizații non-guvernamentale și organisme decizionale. Toți aceștia se vor implica în susținerea sistemului de învățare InnoSchool pentru a dezvolta competențele antreprenoriale ale tinerilor”, a mai spus Cristina Mang.
Potrivit interlocutoarei noastre, InnoSchool a fost implementat în acest an școlar în 83 de școli, din 9 țări europene. Acest concept extrem de inovator a ajutat școlile, profesorii și, în special, cei 1767 de elevi implicați, să dobândească noi cunoștințe, abilități și experiență despre antreprenoriatul social.
În România, pilotarea InnoSchool a avut loc în primul semestru al anului școlar 2020-2021 în 9 din 10 școli selectate în județul Bihor (Colegiul Național ,,Emanuil Gojdu” Oradea, Liceul Vocațional Pedagogic ,,Nicolae Bolcaș” Beiuș, Colegiul Tehnic ,,Traian Vuia” Oradea, Liceul Teoretic ,,Lucian Blaga” Oradea, Colegiul Național „Mihai Eminescu” Oradea, Liceul Tehnologic nr. 1 Salonta, Liceul Teoretic German ,,Friederich Schiller” Oradea, Colegiul Național ,,Samuil Vulcan” Beiuș, Liceul Teoretic „Onisifor Ghibu“ Oradea).
Din cauza situației pandemice care a generat măsuri și restricții în sistemul de învățământ, din numărul total de studenți înscriși la început (350), 211 au finalizat activitatea de pilotare.
,,Studenții au fost nevoiţi să se adapteze la noile condiții de predare online, dar contactul direct cu profesorii s-a resimțit în activitatea didactică și de pilotare”, a concluzionat managerul de comunicare InnoSchool.
Miercuri, 16 iunie, de la ora 13.30, va avea loc Conferința Transnațională InnoSchool, care se va desfășura online și în limba engleză. Cei care doresc să participe la conferință, trebuie să se înscrie urmând pașii de pe link-ul: https://forms.gle/wnszJJXHbFSLMsEq5
Comentarii
Nu există nici un comentariu.