Directorii, profesorii, părinții și elevii sunt invitați joi, 17 iunie, de la ora 18.00, la atelierul „Cum poate încuraja școala colaborarea profesori-elevi-părinți?” un eveniment care își propune să realizeze punți de comunicare între principalii actori din învățământul românesc.

Evenimentul este gratuit și va avea loc online, prin intermediul aplicației Zoom. „Deși foarte multe materiale de cercetare vorbesc foarte convingător de necesitatea cooperării între elevi, părinți și profesori, foarte multe școli cu disfuncționalități în comunicare nu reușesc să creeze o armonie a actorilor în procesul educațional astfel încât să ajungă la performanță. Interesele divergente conduc la disfuncționalități, neajunsuri în comunicare, blamarea celorlalți actori. Iar o viziune îngustă a interesului unui segment (părinți, profesori), fără a vedea acel întreg care contribuie la un proces educațional de succes, conduce la o atitudine de tipul „nu este problema mea” - atitudine care stă adeseori la temelia unor rezultate descurajatoare înregistrate în anumite școli”, susțin reprezentanții Asociației „Ține de Noi”.

În România, mai este mult de făcut în ceea ce privește colaborarea profesori-elevi-părinți și crearea unui sentiment de apartenență, de comunitate și de stare de bine în cadrul școlii. Pandemia a zguduit, într-o oarecare măsură, barierele existente. Profesorii au fost nevoiți să solicite sau să accepte sprijin de la colegii lor, dar și din partea părinților și a elevilor. Părinții au devenit mai implicați în procesul educaţional, mai ales în învățământul preșcolar și primar, dar și la gimnaziu, pentru că școala a venit în spațiul familiei. Directorii și cadrele didactice au avut prilejul să-i cunoască și altfel pe copii, au constatat că, în general, părinții fac eforturi pentru copiii lor, iar părinții au văzut că nu este atât de simplu să fii cadru didactic.

„Într-un fel, pandemia i-a adus pe toți - profesori, elevi, părinți - mai aproape în încercarea de face ca educația să funcționeze și la distanță și de a asigura adaptarea la revenirea la cursuri față în față. De asemenea, a scos în evidență necesitatea de a gestiona aspecte ce țin de siguranța fizică, psihică și emoțională a profesorilor și elevilor și a făcut ca starea lor de bine să conteze atunci când s-a revenit la cursuri față-în-față. În acest workshop, participanții vor afla cum poate o școală să învețe din astfel de experiențe și să dezvolte colaborarea profesori-părinți-elevi, cum poate un profesor sau un director să-i implice mai mult pe elevi și pe părinți în viața școlii și care sunt beneficiile”, mai spun organizatorii.

Evenimentul va avea două părți, o sesiune plenară și una de întrebări și răspunsuri. În prima parte, participanții se vor întâlni cu Simona David Crisbășanu, președinta Asociației ROI, inițiatoare a unor proiecte precum Zburd - Educație prin coaching, scoalazburd.ro și Adoptă un liceu. Vor mai participa Ana-Maria Alexandru - președinte Asociația ARC-Pro pentru Coaching Profesionist din România, maestru în Coaching Acreditat de Autoritatea Internațională pentru Coaching și Mentoring Profesionist, Rareș Voicu - președintele Consiliului Național al Elevilor, Antonia Pup - Societatea Academică din România (TBC), Ciprian Fartușnic - Institutul pentru Științele Educației.

Evenimentul este organizat de Asociația „Ține de Noi”, împreună cu Fundația Hanns Seidel - România și în parteneriat cu Asociația ROI, AMA Leadership Academy și Asociația AD REM.