Personalul didactic de predare, didactic auxiliar şi cel de conducere din unităţile de învăţământ, cu performanţe deosebite, cu o vechime de peste trei ani în învăţământ poate beneficia de gradaţie de merit, acordată prin concurs. Această gradaţie se acordă pentru 16% din posturile didactice existente la nivelul Inspectoratului Şcolar şi reprezintă 25% din salariul de bază aferent funcţiei sau postului persoanei în cauză.

Conform metodologiei de desfăşurare a concursului de acordare a gradaţiilor de merit pentru anul 2009, profesorii cu performanţe şi activităţi extraşcolare deosebite au putut să-şi depună documentele necesare care să ateste performanţele didactice ale persoanei respective la registratura Inspectoratului Şcolar Judeţean până la 13 februarie a.c. În această perioadă, inspectorii de specialitate analizează dosarele, urmând ca din 23 februarie până pe 6 martie 2009 dosarele să fie verificate de către comisia de coordonare a concursului în vederea acordării gradaţiei de merit şi verificarea acestora de către reprezentanţii federaţiilor sindicale reprezentative în învăţământ. După această etapă, urmează, în perioada 9 -11 martie, să fie aprobate listele ce cuprind punctajele acordate de către Consiliul de Administraţie al Inspectoratului Şcolar. În intervalul 13-17, respectiv 18-20 martie a.c. se vor depune contestaţiile în legătură cu punctajul acordat, acestea urmând a fi rezolvate. Pentru acest an au fost depuse la sediul Inspectoratului Şcolar 541 de dosare, care sunt analizate de inspectorii de specialitate, iar apoi vor fi analizate de către comisia de coordonare a concursului în vederea acordării gradaţiei de merit, precum şi de reprezentanţii federaţiilor sindicale reprezentative în învăţământ", a precizat purtătorul de cuvânt al ISJ Bihor - Daniel Negrean. Anul trecut în judeţul Bihor au fost depuse 501 dosare în vederea obţinerii gradaţiei de merit şi doar 404 au beneficiat de suplimentarea salariului cu 25% cât reperezintă cuantumul gradaţiei.