Educaţia sexuală, dorită de elevi ca materie în şcoli
În prezent, educaţia sexuală este o provocare, mai ales că necesită informarea şi formarea directă a tinerei generaţii. De multe ori este considerată un tabu, nu se discută în cadrul familiei, ci este lăsată pe seama medicilor, a psihologilor sau a consilierilor şcolari, iar elevii recunosc acest lucru. Deoarece, până în prezent, educaţia sexuală nu a fost introdusă ca materie în programa şcolară, sociologii de la Biroul de Promovarea Sănătăţii, din Oradea, desfăşoară întâlniri şi consilieri cu tinerii din clasele de liceu, pe teme sexuale diferite.
Elevii clasei a XII-a B de la Grupul Şcolar "Vasile Voiculescu", din Oradea, au participat ieri la un curs care nu face parte, însă, din progama şcolară. După ce au constatat că vârsta la care tinerii îşi încep viaţa sexuală este tot mai scăzută, specialiştii în domeniu au demarat ample campanii de informare, în special în unităţile de învăţământ preuniveristare. Cursul de educaţie sexuală, chiar dacă i-a făcut pe unii să se simtă stânjeniţi, a stârnit interesul majorităţii liceenilor, care au declarat că această disciplină ar trebui introdusă ca materie în şcoli. Sociologii consideră că, datorită dezvoltării rapide a societăţii, orice profesor, indiferent de specialitatea pe care o are, trebuie să cunoască din punct de vedere metodic şi educaţia sexuală. Astfel, elevii au aflat de la sociologul Adina Lazăr, de la Biroul de Promovarea Sănătăţii, din cadrul DSP Bihor, că sexualitatea este o parte integrantă a omului şi necesită o pregătire corespunzătoare pentru a fi întâmpinată corect, iar înţelegerea greşită, lipsa informării sau nepăsarea pot duce la apariţia nedoritelor boli venerice. În cadrul întâlnirii, sociologul a ţinut să informeze adolescenţii despre maturizarea sexuală prematură şi importanţa comunicării cu părinţii, profesorii sau persoanele specializate în acest domeniu. Deşi educaţia sexuală nu se învaţă în unităţile de învăţământ la fel ca şi matematica sau limba română, unii profesori consideră că şcoala are datoria să includă sistematic cunoştinţe din domeniul fiziologic, psihologic sau social. După ce sociologul a prezentat date despre bolile cu transmitere sexuală şi numărul mare al îmbolnăvirilor şi deceselor pricinuite de HIV/SIDA, elevii au înţeles în mare parte cât de important este să se protejeze la fiecare act sexual.



Comentarii
Nu există nici un comentariu.