Facultatea de Ştiinţe Juridice - traficul de persoane, cea mai modernă formă a sclaviei
Ieri, la sediul Facultăţii de Ştiinţe Juridice din cadrul Universităţii din Oradea, s-a desfăşurat conferinţa cu tema: "Traficul de persoane". Evenimentul a fost organizat de Asociaţia studenţească ELSA din Oradea şi coordonat de Codruţa Şchiop, vicepreşedinte pe seminarii şi conferinţe ELSA.
La eveniment au participat, alături de studenţii şi cadrele didactice ale Facultăţii de Ştiinţe Juridice din Oradea, procurorul Mihaela Pătrăuş, comisar şef în cadrul Serviciului de Combatere a Crimei Organizate Bucureşti - Mircea Lupu, avocatul Răzvan Dosianu şi comisarul-şef Valerian Şipoş de la IPJ Bihor. În cadrul conferinţei, procurorul Mihaela Pătrăuş a vorbit despre problema traficului de persoane la nivel naţional şi internaţional, accentul fiind pus în principal pe traficul de femei şi cel de minori. "Aceasta este cea mai modernă formă a sclaviei", a punctat Pătrăuş. De asemenea, aceasta a dorit să evidenţieze diferenţa dintre termenii "trafic de fiinţe umane" şi "contrabandă", axând apoi discuţia pe strategiile aplicate în întreaga lume pentru a limita cât mai mult acest fenomen social atât de răspândit. Totuşi, vorbitoarea a dorit să puncteze şi un aspect pozitiv, şi anume că, în ultimii ani, problema traficului de persoane la nivel mondial traversează o curbă descendentă, încheind prelegerea cu referinţe la dreptul muncii şi la securitatea internaţională.
Rescrierea Legii Educației Naționale este impetuos necesară. Rescrierea Legii Educației Naționale este impetuos necesară. Precizez, motivatia mea referitor la faptul ca nu sunt de acord cu legea in forma actuala ,aratand urmatoarele puncte slabe: - bugetul limitat pt. educatie;DECI: SUBFINANTARE;(vezi: …..032010.pdf Deci: guvernul va finanta educatia in 2010 cu 32% mai putin decat in 2008. Si totusi guvernantii doresc un sistem educational competitiv si mai ales superior dpdv calitativ. Astfel apare necesitatea emiterii unui nou slogan pt abilitatii sistemului:- A trai sustenabil inseamna, a face mai mult, folosind mai putin. Pe masura ce ne organizam sa traim folosind mai putin, si inovam creativ in acest scop, rezultatele sunt uimitoare. Asta ne va permite sa obtinem cresteri de productivitate la costuri mai mici, si mai sigure.) - legea promoveaza imixtiunea politicului in invatamant; - finantarea per elev nu tine cont de specificul unitatilor de invatamant(vezi ex. vocationalele); - adanceste si mai mult discriminarea intre scoli, universitati, vedeti in Ro la ora actuala sunt comunitati bogate si comunitati sarace; - are un subiectivism f. ridicat referitor la recrutarea si evaluarea personalului didactic; - implicarea excesiva a comunitatii in numirea directorului unitatii scolare, precum si in deciziile care trebuie sa fie luate la nivelul scolii, in preuniv.; acelasi lucru si in cazul invatamantului universitar; - 1/3 +1/3 este cam mult personal fara atributii didactice in scoala pt. luarea deciziilor; - creeaza o presiune in plus asupra profesorilor, in special in preuniversitar; - legea nu tine cont, de slaba implicare a parintilor in activitatea scolii din ultimii ani; - NU ASIGURA UN STATUT DECENT PENTRU CADRUL DIDACTIC; - se acorda o prea mare importanta resurselor secundare, si tertiare, ca si verigi in sistemul de finantare al scolilor si universitatilor( vezi atragerea fondurilor extrabugetare); - duce la scaderea importantei consiliului profesoral, in actul educativ, si in scoala in general; - si cate si mai cate. In continuare spun din nou un NU hotarat referitor la acesta lege. Consider ca noua lege a educatiei scrisa in varianta Miclea – PDL, nu a respectat pricipiile procesului de descentralizare din educatie, si anume: - raspundere publica; - autonomie institutionala; - transparenta actului decizional; - valorizarea resursei umane; - abordarea etica a serviciului educational; - apropierea actului de decizie de locul actului de educatie; - subsidiaritatea( corelarea aplicarii principiului subsidiaritatii cu alte principii de baza, ca acelea ale competitiei, democratiei, eticii, dezvoltarii sustenabile); - diversitatea culturala si etnica. Referitor la CALITATE, (vezi OG75/2005-ordonanta care stabileste pricipiile politicii nationale pt. Asigurarea Calitatii in Educatie pt. intregul sistem, vezi si def. date prin ISO 8402, si ISO 9000/2000-def. calitatii, managementul calitatii), nu este corect tradusa nici prin noua Lege a Educatiei Nationale, deoarece cresterea calitatii actului educational este baza „societatii bazate pe cunoastere”, iar acest deziderat nu poate fi realizat fara o dezvoltare intelectuala si profesionala in Ro. din perspectiva invatarii permanente. In noua lege, nu sunt respectate pricipiile pe care se bazeaza asigurarea calitatii, si anume asigurarea calitatii si in sistemul de evaluare – aceasta trebuie sa fie usor de inteles, administrat cu eficienta, supus responsabilitatii publice, legea tinand cont doar ca acest sistem al calitatii trebuie aplicat in conditii de eficienta financiara.( de austeitate bugetara)…(nici nu mai vorbesc de validitate, fidelitate si practicabilitate in cazul evaluarii). Astfel nu s-a tinut cont de urmatoarele probleme: - neajunsurile din sistem si din societatea romaneasca in general; - infrastructura precara; - slaba legatura intre formarea initiala si formarea continua in sistem si in Ro.; - standardele „nationale”…; vezi și:http://gabrielnicolaeteodorescu.wordpress.com dacă ești de acord semnează și promovează petițiile