În mod practic, se ridică problema participării studenţilor la unele activităţi model de educaţie sanitară specifice viitoarei lor specialităţi în medicina dentară. Studenţilor li s-a demonstrat, "life" modalitatea metodologică privind realizarea scopului educaţiei sanitare, respectiv formarea conştiinţei şi conduitei sanitar-stomatologice legată de acţiunea care priveşte spălarea regulată a dinţilor şi respectarea regulilor de luptă împotriva cariei dentare. În acest scop, după logica pedagogică, care spune că "totul se învaţă din pruncie", noi am apelat la un cadru didactic de excepţie: d-na institutoare Maria Donca (Şcoala de aplicaţie a Liceului Pedagogic "Iosif Vulcan" Oradea), dăscăliţă care ne-a prezentat o activitate de educaţie sanitar-stomatologică pe o temă de igiena şi îngrijirea aparatului buco-dentar la clasa a II-a. "Evaluarea" a ceea ce în mod impecabil (cu talent şi spirit creativ) a prezentat d-na Maria Donca au făcut-o studenţii care au asistat la activitate şi au răspuns întrebărilor cuprinse într-un chestionar. Iată câteva din opiniile exprimate de studenţi cu acest prilej: Diana Foia (gr. 1206): "Lecţia de educaţie stomatologică a fost bine pregătită de învăţătoarea clasei a II-a, Donca Maria, în clasă fiind prezenţi toţi elevii, fără absenţi. De apreciat prezenţa materialelor informative: mulajul dinţilor, planşe desenate, piese de teatru organizate de copii în legătură cu tema zilei. Se remarcă prezenţa de spirit a învăţătoarei, interesul doamnei învăţătoare şi al copiilor pentru tema lecţiei. Atmosfera din clasă a fost de bună dispoziţie, existând şi muzică ambientală, iar elevii au fost recompensaţi cu fructe." Naghi Diana (gr. 1201): "Mi-a plăcut foarte mult la acea oră de educaţie stomatologică deoarece m-a impresionat foarte mult pregătirea doamnei învăţătoare şi a elevilor, materialele didactice folosite, interesul care a fost afişat de către toată lumea. Vocea caldă a învăţătoarei şi modul de predare au captat atenţia atât a elevilor, dar şi a noastră." Vasilescu Ramona: "Copiii erau bine pregătiţi, frumoşi, au fost foarte conştiincioşi şi şi-au dat interesul pentru noi, studenţii. Învăţătoarea era foarte bine pregătită, avea multă răbdare. Este de admirat munca pe care o face cu copiii, rezultatele fiind evidente." Szabo Reka (gr. 1203):
"Elevii clasei a II-a au fost foarte bine pregătiţi în ceea ce priveşte educaţia sanitară şi cred că datorită doamnei Donca Maria, dând dovadă de profesionalism atât ca şi învăţătoare, cât şi bună expertă în cunoştinţe stomatologice. Eu consider că astfel putem motiva copiii să aibă grijă de igiena bucală şi această demonstraţie la clasa a II-a ar trebui să fie exemplu şi la alte şcoli, şi alţii să beneficieze de astfel de activităţi. Pe mine m-a impresionat foarte mult!" Reabca Alina (gr. 1204): "Activitatea s-a desfăşurat într-un mod distractiv şi nu a fost plictisitor. Doamna învăţătoare a avut un material didactic foarte bine pregătit, era foarte bine informată legat de stomatologie. Consider că trebuiau să vină şi părinţii, să se bucure de copilaşii lor." Zelea Dan (gr. 1205): "Apreciez în special pregătirea copiilor şi a învăţătoarei, materialul didactic foarte diferit, modalitatea agilă de angajare în conversaţie a tuturor elevilor şi modul în care a implicat şi auditoriul (pe noi) în activitate."

"Implicarea auditoriului" în activitate, adică a studenţilor, s-a făcut în momentul în care micii "pacienţi" au fost verificaţi, ba unii chiar ajutaţi şi corectaţi în mânuirea periuţei de dinţi. Lecţia s-a încheiat sub deviza: "Medicul stomatolog este şi prietenul meu!"