Învăţământul la distanţă, doar cu frecvenţă redusă
Sindicatele din învăţământul superior au propus, la o întâlnire cu ministrul Educaţiei, Ecaterina Andronescu, ca învăţământul la distanţă să fie obligatoriu cu frecvenţă redusă şi să poată exista doar la universităţile care au cursuri la zi acreditate, nu şi la cele autorizate provizoriu. Departamentul ID din cadrul Universităţii din Oradea a cuprins, în anul universitar 2008-2009, două facultăţi autorizate să funcţioneze la ID, având peste 1.804 studenţi.
Preşedintele Federaţiei "Alma Mater", Anton Hadăr, a declarat că a propus ca universităţile "să arate că sunt bune la nucleul de zi mai întâi", să fie acreditate, apoi să ceară acreditare pentru celelalte două forme, respectiv învăţământul cu frecvenţă redusă şi învăţământul la distanţă cu frecvenţă redusă. Cu alte cuvinte, studenţii care vor opta pentru învăţământul la distanţă vor trebui să treacă din când în când pe la şcoală, dacă propunerea sindicatelor va fi adoptată. În cadrul Universităţii din Oradea, potrivit Departamentului ID, în anul universitar 2008 - 2009, două facultăţi au fost autorizate să funcţioneze la ID. Facultatea de Ştiinţe Economice şi Facultatea de Inginerie Managerială şi Tehnologică au organizat învăţământ la distanţă la mai multe specializări, cum ar fi: Finanţe, Contabilitate, Management, Marketing, Economie şi Afaceri internaţionale, Inginerie şi Management sau Inginerie economică - în domeniul mecanic. În total, cele două facultăţi au avut, în anul universitar 2008 - 2009, peste 1.800 de studenţi, alte câteva sute de locuri fiind scoase la concursul de admitere pentru anul universitar 2009 - 2010. Potrivit propunerilor studenţilor, forma de învăţământ la distanţă cu frecvenţă redusă va avea un an în plus de studii faţă de programul cursurilor la zi, iar pe diploma de licenţă va fi trecută universitatea, programul de studii şi forma de învăţământ absolvită, potrivit propunerilor. Săptămâna trecută, ministrul Educaţiei a discutat cu sindicaliştii din învăţământul preuniversitar pe tema legilor educaţiei. În această săptămână, discuţiile continuă cu reprezentanţii sindicatelor din învăţământul superior şi cu rectorii. La discuţiile de săptămâna trecută, sindicaliştii au convenit cu ministrul să elaboreze o Cartă a autonomiei şcolare, la fel cum este Carta Universitară, care să cuprindă un regulament de organizare al elevilor, un statut al elevilor, al părinţilor şi un altul al profesorilor. Sindicatele au mai propus ca finanţarea de bază să vină la consiliile locale cu destinaţie clară pentru unitatea şcolară. Totodată, potrivit propunerilor, examenul de Bacalaureat se va desfăşura în două etape, prima pe parcursul clasei a XII-a, în care vor fi evaluate competenţele, iar a doua, concursul propriu-zis de Bacalaureat, care va avea doar trei probe scrise.
Comentarii
Nu există nici un comentariu.