Joi, 31 martie, o grupă de studenţi ai Facultăţii de Litere Oradea au realizat o ingenioasă activitate în limba germană în cadrul Clubului de lectură în limbi străine organizat de Universitatea Oradea, în colaborare cu Biblioteca Judeţeană „Gheorghe Şincai”.

Grupa de studenţi a fost formată din: Camelia Abrudan, Vlad Morar, Cătălin Sferlea, Patricia Simon, Natalia Cuc și Anamaria Guler, iar coordonator a fost lector univ. dr. Denisa Igna. Alături de bibliotecă şi universitate, s-au implicat în proiect elevii clasei a VII-a C de la Liceul Teologic ,,Betel” din Oradea, prof. Renata Budai, prin intermediul Asociaţiei pentru Promovarea Cooperării în Educaţie. Textul ales pentru activitatea de lectură online a fost ,,Der verzauberte Prinz” (Prințul vrăjit). Scrierea prezintă o poveste amuzantă a unui prinț trezit după sute de ani dintr-o vrajă, de către două fete din zilele noastre. Pentru o mai bună înțelegere, prin intermediul unui PowerPoint cu benzi desenate, studenții au citit pe roluri textul, au antrenat elevii să rezolve exercițiile prin jocuri interactive, susținute digital prin diferite aplicații. Participanții au fost încântați și au apreciat metodele de lucru. Activitățile și materialele folosite au avut drept scop să-i determine pe elevi să trăiască bucuria lecturii și a beneficiilor acesteia.

,,Denisa și echipa ei grozavă de studenți au structurat evenimentul în mod atrăgător și provocator pentru elevi, susținând digital toate momentele lui”, afirma inițiatoarea proiectului, prof. univ. dr. Magda Danciu, la final de activitate.

Din partea Bibliotecii au participat la eveniment Melinda Racsav și Mariana Barna. Aşa cum arată reprezentanţii bibliotecii, implicarea în astfel de proiecte de lectură ai căror beneficiari sunt copiii are bază studii care demonstrează că învățarea unei limbi străine de la o vârstă fragedă îmbunătățește abilitățile cognitive și comunicative, dezvoltă gândirea analitică și memoria.