Logo Paper, un brand al Liceului Onisifor Ghibu - Un blog cu un milion de vizualizări
Adolescenţii care doresc să studieze la Liceul Onisifor Ghibu din Oradea, dacă se simt atraşi de ştiinţele umaniste, au posibilitatea de a opta pentru clasa de filologie-jurnalism. La ora actuală, Ghibu este singurul liceu din ţară care are un blog de ştiri al cărui conţinut este realizat în exclusivitate de elevi, iar reportajele lor se bucură de vizibilitate, atingând pragul de 1.000.000 de vizualizări.
Logo Paper s-a lansat în anul 2011 pe platforma Wordpress şi a găzduit primele încercări de reportaje, ştiri, opinii ale elevilor clasei de filologie-jurnalism din cadrul Liceului Onisifor Ghibu. Patru ani mai târziu, în luna noiembrie a anului 2015, Logo Paper urca pe locul patru în top 10 cele mai citite bloguri Wordpress din România. Vârf de lance au fost două ştiri, una despre orădeanca Kinga Hadi, adolescenta care a organizat protestul Colectiv în Oradea, şi una despre un elev sportiv la Steaua Tineret. Şi pentru că au câştigat vizibilitate, elevii au reuşit să-şi cumpere un domeniu online, pentru care plătesc 11 dolari pe an şi au scos ebook-uri, lunar cu cele mai spectaculoase materiale. Aşa au ajuns recunoscuţi de Biblioteca Naţională a României, care le-a acordat ISSN pentru ebook-uri, aspect important din două puncte de vedere: îşi pot trece lucrările în CV şi materialele lor pot fi puncte de referinţă în viitoare studii. Logo Paper este un profil viu al adolescenţilor din ziua de astăzi. O radiografie concretă şi corectă a universului lor, a preocupărilor şi viziunilor lor. Pentru că singura regulă după care li s-a cerut să se ghideze a fost „Scrie ştirea pe care ai vrea să o citeşti”. Şi elevii şi-au ales subiecte de interes, din şcoală şi din afara ei, orientându-se, îmbucurător, spre cultură (recenzii şi recomandări de carte şi film, muzică şi fotografie), educaţie (cu un important accent pe schimburi de experienţă între şcoli, sisteme de învăţământ de peste hotare, aşa cum au fost „trăite” de colegii lor, sfaturi cheie de acomodare), piaţa muncii (perspective, opţiuni, tendinţe), promovarea tinerelor talente şi voluntariatului, interviuri şi opinii personale.
Logo Paper s-a apropiat vertiginos de 1.000.000 de vizualizări, prag care se estimează a fi atins şi depăşit săptămâna viitoare. Iar marcarea acestui moment important va avea loc joi, 16 februarie, de la ora 13.00, în sala festivă a liceului, printr-un dialog deschis între potenţialii jurnalişti, profesori şi reprezentanţi ai mass-media.
Comentarii
Nu există nici un comentariu.