Lucrarea de diplomă rămâne favorita facultăţilor tehnice
Veşti bune pentru absolvenţii de studii de licenţă care nu vor mai trebui să susţină două probe pentru obţinerea licenţei. Printr-un ordin al ministrului educaţiei, universităţile au posibilitatea de a opta fie pentru examen scris, fie pentru prezentarea unei lucrări de diplomă.
În martie, ministrul Educaţiei, de la acel moment, a emis Ordinul 295 din 2007, prin care universităţile pot decide dacă studenţii susţin, la examenul de absolvire, lucrarea de licenţă şi examenul de evaluare a cunoştinţelor sau doar una dintre aceste probe, la alegerea senatului. Astfel, senatele universităţilor vor hotărî dacă absolvenţii lor vor da fie numai probele scrise, fie vor susţine numai lucrarea de licenţă. Reprezentanţii ministerului şi-au motivat alegerea prin favorizarea autonomiei fiecărei universităţi. Ordinul dat de Ministerul Educaţiei le-a dat speranţe studenţilor că vor scăpa de examenele scrise. Ordinul mai dă libertate senatului instituţiei organizatoare să decidă şi să înscrie, în funcţie de specific, în metodologia proprie de organizare şi desfăşurare a examenelor de finalizare a studiilor, modul de susţinere (scris, oral, probă practică) pentru fiecare din cele două probe ale examenului. Cu toate acestea, Senatul Universităţii din Oradea nu a abordat, până la acest moment, subiectul. Prof. Mircea Pop, purtătorul de cuvânt al instituţiei, ne-a declarat că metodologia susţinerii examenului de diplomă nu a fost dezbătută de senat, dar, în acelaşi timp, ne-a informat că facultăţile cu profil tehnic nu vor renunţa la lucrarea de licenţă. "Lucrarea de diplomă este mult mai relevantă pentru cunoştinţele acumulate de studenţi decât un test scris şi este în interesul studenţilor să realizeze lucrări de licenţă", motivează prof Mircea Pop. Acesta consideră că doar facultăţile cu profil umanist s-ar putea să mai păstreze testarea scrisă, restul adoptând ca examen final prezentarea unei lucrări.
Comentarii
Nu există nici un comentariu.