Proiectul de lege privind învăţământul superior a fost luat în discuţie la sfârşitul săptămânii trecute de reprezentanţii Ministerului Educaţiei cu membrii Consiliului Naţional al Rectorilor. În urma discuţiilor s-a ajuns la un consens asupra unor modificări, astfel că unele posturi şi grade didactice vor dispărea, iar conducerea universităţilor ar putea fi asigurată de două organisme. Printre modificările care urmează să fie aduse de proiectul legislativ pentru învăţământul superior se regăseşte şi eliminarea posturilor de lector şi preparator universitar. Astfel că,funcţiile didactice din instituţiile de învăţământ superior vor rămâne acelea de asistent universitar, conferenţiar universitar şi profesor universitar. Această modificare este considerată drept binevenită de proaspătul rector al Universităţii din Oradea, Cornel Antal, de bun augur, şi, în opinia sa, o aliniere la cerinţele Uniunii Europene. O altă modificare majoră ar fi apariţia Consiliului Director, ca organism de conducere al universităţilor. Acest nou organism va avea în componenţă şapte membri şi va avea puterea de a demite rectorul respectivei unităţi de învăţământ superior. "Modificarea referitoare la conducerea universităţilor asigurată de către două organisme distincte mi se pare, în primul rând, foarte greu de pus în practică şi nu mi se pare tocmai o alegere inspirată", susţine Cornel Antal. Acesta afirmă că Universitatea din Oradea a răspuns la fiecare solicitare a Ministerului Educaţiei pentru propuneri la proiectele de legi privind învăţământul superior, dar că toate propunerile au fost ignorate. Proaspătul rector se arată dezamăgit de modul în care parlamentarii au ţinut cont de propunerile venite de la universităţi şi aşteaptă să se convingă cât de inspirată este noua lege. Proiectul legislativ mai prevede ca, la fiecare 3 ani, ministrul Educaţiei să prezinte Parlamentului un raport despre starea naţională a sistemului de învăţământ superior, iar rectorii să prezinte în fiecare an Consiliului Director al fiecărei universităţi un raport de performanţă.