O echipă a Universității din Oradea, pe locul întâi la S-M-ART
Concursul Național Studențesc de Antreprenoriat și Management Artistic și-a desemnat laureații. Locul I la „Managementul Proiectelor” l-a câștigat echipa Facultății de Arte, coordonată de conf. univ. dr. Ariadna Zenaida Mircescu.
Competiția, desfășurată sub titlul S-M-ART, a fost una extrem de disputată, studenții orădeni reușind să obțină locul întâi la categoria Managementul Proiectelor, unde au concurat cu alte 18 propuneri înscrise în concurs.
Echipa orădeană, formată din Daniela Cabalaș, Ana-Maria Cabalaș, Sárközi Tibor, Dhembi Valentina, Denisa Hulban și Tania Gheorghiță a prezentat proiectul Ateliere Muzicale - Asociația „Was is der Bach?”, care își propune să-i atragă pe tineri către muzică, prin utilizarea de metode pedagogice moderne.
„Atelierele noastre includ jocuri muzicale, audiții, cursuri de dicție și prezență scenică, dar și organizarea de concerte”, explică Tania Gheorghiță, studentă în anul IV.
Ana Cabalaș, studentă în anul II, spune că ideea proiectului „Was is der Bach?” este aceea de a oferi tinerilor „un mediu sigur, stimulant, în care vor lucra cu profesori tineri și binevoitori, având ocazia să cunoască elementele muzicii de concert, fapt care va duce la dezvoltarea lor pe plan psihic, emoțional și fizic”.
„Ne concentrăm pe dezvoltarea inteligenței muzicale și a simțului muzical, precum și a inteligenței emoționale. Vom pune accent pe abilitățile de auto-exprimare și comunicare, capacitățile de concentrare și disciplină, dar și pe imaginație și creativitate”, subliniază Denisa Hulban, studentă în anul II, adăugând că aceste metode vor contribui și la dezvoltarea spiritului de echipă și a încrederii în sine.
Beneficiarii proiectului ar putea fi, spune Daniela Cabalaș, studentă în anul IV: „Copiii, adolescenții și tinerii adulți, care prezinta interes față de arte; iar cei indirecți sunt: părinții și cunoștințele cursanților. Pe lângă aceștia, beneficiarii colaterali vor fi - bineînțeles - membrii comunității orădene”.
La rândul ei, Dhembi Valentina subliniază că proiectul viitorilor artiști are ca public țintă copiii și adolescenții cu vârste cuprinse între 5 și 18 ani.
Ariadna Zenaida Mircescu a ținut să mai adauge că cei șase studenți orădeni au impresionat juriul competiției, nu doar prin profesionalism, ci și prin spiritul de echipă de care au dat dovadă. „Managementul artistic are rolul de a gestiona activitățile și cariera unor artiști, iar antreprenoriatul constituie activitatea unuia sau a mai multor persoane prin intermediul căreia aceștia urmăresc și caută oportunitatea de a crea valoare și profit în domeniul artelor. Studierea celor două discipline în instituțiile de învățământ superior are rolul de a familiariza studenții cu noi posibilități de angajare pe piața muncii, în urma obținerii diplomelor de licență sau master”, spune Ariadna Zenaida Mircescu.
Directorul Departamentului Muzică al Facultății de Arte, Ariadna Zenaida Mircescu a făcut parte și din juriul Concursul Național Studențesc de Antreprenoriat și Management Artistic S-M-ART, desfășurat la Iași, în zilele de 24 și 25 mai.
După cum au precizat organizatorii, Universitatea Națională de Arte „George Enescu” din Iași, scopul organizării acestei competiții a fost acela de a stimula dezvoltarea antreprenoriatului în universitățile de muzică din România. Studenții s-au întrecut la categoriile: Managementul carierei, Managementul proiectelor, Dosare de sponsorizare și Fundrasing și Planuri de afaceri.
Comentarii
Nu există nici un comentariu.