Peste 200 de elevi şi profesori au fost angrenaţi de poliţişti în concursul preventiv - „Mesajul meu antiviolenţă!”
La Liceul Teoretic „Onisifor Ghibu” din Municipiul Oradea s-a desfășurat, marţi, concursul cu tematică preventivă „Mesajul meu antiviolență”, adresat elevilor de gimnaziu, organizat de poliţiştii Compartimentului de Analiză şi Prevenire a Criminalităţii din cadrul Inspectoratului de Poliţie Judeţean Bihor, în colaborare cu reprezentanţii Inspectoratului Şcolar Judeţean Bihor şi cu cei ai Liceului Teoretic „Onisifor Ghibu”.
Prin intermediul acestui proiect educaţional organizatorii şi-au propus să sporească nivelul de siguranţă a elevilor în spaţiul public şi privat, provocându-i să înveţe în mod creativ. Elevii de gimnaziu participanţi s-au implicat activ în elaborarea unor piese de teatru cu mesaj preventiv, pe care, ulterior, le-au transpus pe scenă, în spectacole destinate propriilor colegi.
În cadrul concursului „Mesajul meu antiviolență”, elevii au avut posibilitatea să abordeze într-un mod original recomandările poliţiştilor, prin combinarea educaţiei cu arta teatrală, pentru a transmite un mesaj de impact vis-a-vis de prevenirea manifestărilor violente. Peste 200 de elevi și profesori organizaţi în 22 de echipaje din cadrul unor instituţii de învăţământ liceale din judeţul Bihor, respectiv din municipiul Oradea, Ștei, Nucet, Vașcău, Câmpani, Pietroasa, Săliște de Vașcău, Roșia, Tinca, Vadu Crișului, Șuncuiuș, Chișlaz, Husasău de Tinca, Sâmbăta, Dobrești și Cociuba Mare, au concurat pentru a-şi dovedi cunoştinţele în materie de prevenire a violenţei în mediul şcolar. Elevii, constituiți în echipaje a câte maxim cinci, au avut posibilitatea să abordeze într-un mod original recomandările poliţiştilor, prin combinarea educaţiei cu arta teatrală, pentru a transmite un mesaj de impact vis-a-vis de prevenirea manifestărilor violente. Competiţia a constat în parcurgerea a trei probe, respectiv un moment artistic, realizarea unui eseu cu teme din domeniul prevenirii criminalității și conceperea unui mesaj preventiv. Prima probă, momentul artistic, a constat în demonstraţii de dans, muzică, sport sau scurte scenete, care au surprins efectele nocive pe care violenţa, indiferent de forma sa de manifestare, o are asupra adolescenţilor, dar şi metode de a contracara astfel de manifestări. Expresivitatea, originalitatea, legătura conţinutului cu tema, precum şi alte asemenea criterii i-au animat pe elevi într-o strânsă luptă pentru locurile fruntaşe. Elevii au folosit atât limbajul verbal, cât și cel nonverbal pentru a-și transmite cât mai eficient mesajele de prevenire a violenței, utilizând și fond muzical adecvat, astfel încât să încânte auditoriul format din părinți, profesori, colegi. Realizarea unui eseu preventiv a fost cea de-a doua probă în care au fost implicați elevii de gimnaziu. În cadrul celei de- doua probe, elevii au avut ocazia să îşi exprime în mod creativ părerea cu privire la formele de manifestare a violenţei, au reliefat cauzele producerii acestui fenomen şi au încercat să ofere soluţii, eseurile realizate de aceştia constituind adevărate lecţii pentru colegii lor. În cadrul celei de- treia probe, pornind de la trei cuvinte cheie, respectiv violență, toleranță și înțelegere, elevii au avut de realizat un mesaj preventiv de impact. Concursul a fost urmărit şi evaluat de un juriu format din psihologi, coregrafi, reprezentanţi ai Inspectoratului Școlar Județean Bihor, Palatului Copiilor din municipiul Oradea și reprezentanţi ai unor ONG-uri din Oradea. În urma parcurgerii probelor din concurs, premiul I a revenit echipajului format din elevii Şcolii Gimnaziale „Nicolae Bălcescu” din municipiul Oradea, locul al II-lea a fost adjudecat de echipa Şcolii Gimnaziale Husasău de Tinca, iar echipajul de la Școala Gimnazială „Ioan Bogdan” din Vașcău s-a clasat pe locul al III-lea. De asemenea, au fost acordate şi două mențiuni, Liceului Teoretic „Onisifor Ghibu” și Colegiului Național „Avram Iancu” din Ștei. Totodată, au fost acordate mai multe premii speciale, unul pentru „Cel mai bun eseu”, obţinut de echipajul de la Colegiul Național „Avram Iancu” din Ștei”, reprezentat de eleva Mone Melisa, alte două premii speciale au fost acordate pentru „Cea mai bună interpretare”, obţinute de elevul Negruț Dragoș, de la Colegiul Național „Iosif Vulcan” din Oradea, și de eleva Cioca Sara, de la Liceul Teoretic „Nicolae Jiga” din Tinca. Totodată, premiile pentru „Cel mai bun moment artistic” au fost acordate echipei Școlii Gimnaziale „Ioan Bogdan” din Vașcău și Școlii Gimnaziale „Miron Pompiliu” Ștei.
Comentarii
Nu există nici un comentariu.