Proiect inedit la Liceul Teoretic German - Elevii și profesorii învăță grădinărind
Profesorii și elevii de la Liceul Teoretic German „Friedrich Schiller” din Oradea au posibilitatea să învețe cum se amenajează o grădină urbană, conform tehnicilor permaculturii, prin intermediul proiectului „Învățăm, grădinărind”.
Elevii claselor de gimnaziu și ai clasei a 10-a de la Liceul Teoretic German „Friedrich Schiller” din Oradea au plantat, în această săptămână, cireși peri, caiși, pruni, castani comestibili precum si arbuști (coacăz, agriș și aronia). Săptămâna viitoare, în cadrul aceluiași proiect, vor fi plantate flori.
Scopul proiectului este familiarizarea elevilor, profesorilor și locuitorilor cartierului în care este amplasată școala cu posibilitățile alternative de grădinărit în comunitățile urbane, oferite de tehnicile permaculturii. Permacultura este o modalitate de proiectare și design a așezărilor umane și sistemelor agricole perene, bazată pe imitarea relațiilor ce există în ecosistemele naturale.
În cadrul proiectului membrii grupului țintă vor face cunoștință cu posibilitățile de amenajare a unei grădini urbane conform tehnicilor permaculturii.
„La ora actuală suntem în faza de achiziționare a pământului și paielor pentru straturile înălțate, a materialului lemnos și a plantelor care vor înfrumușeța terenul pus la dispoziție de conducerea liceului. Proiectul va fi o replicare a unui proiect derulat de organizația noastră în anul 2022, în Săcueni, la Liceul Teoretic „Petofi Sandor”. Părinții elevilor participanți la acest proiect și locuitorii din zonă sunt invitați să se alăture inițiativei și să participe la lucrări”, se afirmă în comunicatul organizatorilor.
Proiectul are o durată de 5 luni, a început pe 1 aprilie și se încheie la sfârșitul lunii august 2024. Este derulat de ECOTOP Oradea, în parteneriat cu Liceul Teoretic German „Friedrich Schiller” din Oradea și finanțat de Fundatia pentru Parteneriat - Polgár-Társ Alapítvány și MOL Romania, prin Programul Spații Verzi, componenta „Permacultură în zone urbane”.
Comentarii
Nu există nici un comentariu.