Cu două săptămâni înainte de deschiderea noului an şcolar, prof. Alina Buzlea, director la Şcoala cu clasele I - VIII "Constantin Şerban", din Aleşd, ne prezintă stadiul lucrărilor de reparaţii şi igenizare, precum şi celelalte aspecte ce ţin de buna funcţionare a procesului de învăţământ. Cu multă amabilitate, domnia sa ne-a relatat despre multitudinea problemelor cu care se confruntă conducerea şcolii, acum când începutul anului şcolar bate la uşă. În "casă" nouă, peste aproximativ două luni - În ce stadiu se află construcţia noii clădiri a şcolii, ştiind că actualul constructor a "garantat" terminarea lucrărilor până la data de 31 iunie 2007? - Din păcate, ne aflăm în al treilea an de la începutul construirii acestui nou imobil, la care au lucrat mai multe firme neserioase şi care nu şi-au onorat angajamentele. Întrucât finanţarea s-a derulat direct prin minister, autorităţile locale nu i-au putut urmări şi trage la răspundere pe constructori, astfel că lucrările s-au tărăgănat, fiind imposibil ca, în această toamnă, să începem cursurile aici. Noi sperăm că în aproximativ două luni să intrăm în clase noi, cu dotări moderne. Reabilitări şi extinderi - Celelalte patru clădiri în care învaţă elevii din zonă au fost supuse vreunei intervenţii? - La capitolul reamenajări şi reabilitări putem afirma că am primit sume importante cu care am rezolvat, sau suntem în curs de finalizare, o serie de obiective absolut necesare. Astfel, 150 mii lei, din fondurile Primăriei, au fost direcţionaţi pentru reabilitarea actualei clădiri a liceului nostru, respectiv repararea acoperişului, a instalaţiilor sanitare şi toaletelor, precum şi montarea de geamuri termopan. Lucrările la acest obiectiv vor începe săptămâna viitoare şi se vor derula şi după 17 septembrie, fără să afecteze procesul de învăţământ. De asemenea, am primit, din aceeaşi sursă, 350 mii lei pentru reabilitarea localului central, pentru izolaţia exterioară şi vopsire, repararea acoperişului şi a sălii de sport, a toaletelor. Aceste lucrări se vor finaliza până la 17 septembrie. 150 mii lei au fost alocaţi Şcolii din Peştiş, unde se va construi o sală de sport, se va introduce încălzire centrală şi se vor monta geamuri termopan. Această investiţie se află în stadiu de proiect. Grădiniţa Aleşd va fi beneficiara sumei de aproximativ 200 mii lei pentru extindere. Proiectul se află în stadiu de licitaţie pentru constructor. - Cunoscând faptul că imobilele de pe str. Viilor şi Avram Iancu vor fi retrocedate, iar noua construcţie încă nu este funcţională, ce măsuri aţi luat pentru utilizarea, în continuare, a acestor clădiri vechi? - Am avut în vedere această alternativă şi ne-am preocupat vara asta de igenizarea şi curăţenia respectivelor spaţii, fără să facem reparaţii costisitoare. Până la mutare, şi aici învăţământul se va desfăşura în condiţii normale, ca şi în anii precedenţi. - Ce reparaţii aţi făcut la Şcoala din Pădurea Neagră? - Şi aici au avut loc reparaţii şi amenajări atât la faţadă, cât şi în interior, această clădire obţinând autorizaţia de funcţionare sanitară. De altfel, după terminarea tuturor lucrărilor menţionate mai sus, vom demara procesul de obţinere a autorizării sanitare de funcţionare şi la cealaltă şcoală care nu o are în prezent. "A doua şansă" - Care este situaţia actuală a şcolii din Cartierul Obor, având în vedere că aici învăţă numai copii romi? - În conformitate cu proiectul PHARE 2005, toţi copiii rromi trebuie desegregaţi şi şcolarizaţi în clase obişnuite, alături de restul copiilor. Procesul începe din acest an şcolar, cu cei din cls. I şi a V-a şi se va încheia în următorii ani. Integrarea acestor copii şi a celor cu dezabilităţi în clase normale va depinde în mare măsură de cadrele didactice, care vor lucra diferenţiat, mergând până la personalizare, utilizând programe speciale şi schimbând stilul de lucru, în sensul că vor pune accent pe elevi şi nu pe materie, pe educaţia incluzivă, pornindu-se de la aranjarea băncilor în clasă, astfel ca fiecare elev să stea în prim plan şi nu "în ceafa celuilalt". De asemenea, va spori rolul părinţilor şi al comunităţilor în şcoli. - Ce se întâmplă cu spaţiul ce va rămâne liber în Obor? - Aici se vor organiza cursuri cuprinse în programul naţional "A doua şansă", care se adresează celor cu vârsta de peste 14 ani şi care, din varii motive, n-au urmat şcoala. Aceste cursuri se vor organiza atât pentru cursul primar, cât şi pentru cel secundar inferior (gimnaziu), care va cuprinde şi o specializare profesională. Pentru aceste cursuri avem deja câte 120 de cereri la fiecare ciclu. Sperăm să-l putem demara în luna februarie 2008. Din această toamnă, la nivelul judeţului, vor fi organizate cursuri de formare pentru cadrele didactice ce vor preda la aceste clase. Dotări - Vă rog să ne prezentaţi câteva realizări şi în acest domeniu, cunoscându-se importanţa acestui segment în procesul de modernizare a învăţământului. - Sintetic, situaţia se prezintă astfel: 8.000 lei pentru aparate şi materiale sportive,12.000 lei pentru cabinetul de psihologie şi calculatoare pentru toate laboratoarele, 10.000 lei pentru dotarea şi modernizarea bibliotecii, 20.000 lei pentru mobilier în laboratorul de biologie şi grădiniţa nouă din Peştiş. Făcând suma tuturor fondurilor primite ajungem la 1.042 mii lei, bani proveniţi din bugetul de stat, cel local şi fonduri structurale de la I.S.J. Aş dori să mulţumesc pe această cale Primăriei şi Consiliului Local pentru atenţia şi sprijinul deosebit acordat şcolii. Din fondurile proprii, au demarat construirea unei grădiniţe cu program prelungit, prin supraetajarea creşei, care va putea şcolariza aproximativ 35 preşcolari. Noua unitate va fi funcţională la sfârşitul lunii octombrie. - Despre bilanţul anului trecut, despre elevi şi cadre didactice, după 17 septembrie. Până atunci, mulţumiri pentru amabilitate şi vă urez un nou an şcolar plin de succese! A consemnat