Ștei. Liceul Tehnologic „Unirea” - Al doilea flux de mobilitate, în Ungaria
La Liceul Tehnologic „Unirea” Ştei se derulează, pe parcursul a doi ani, în perioada 2020-2022, proiectul „Creating Digital Dictionaries and Mobile Apps for Learning Foreign Languages”, cu un grant de 26.426 euro, al cărui coordonator este prof. dr. Adela Lucuș.
Primul flux de mobilitate în cadrul proiectului a avut loc în luna martie în Slovacia, unde au participat cinci elevi, însoțiți de doi profesori, în timp ce al doilea flux de mobilitate va avea loc, în perioada 2-8 octombrie, în Fonyod, Ungaria, la Matyas Kiraly Gimnazium, unde vor fi prezenți elevii David Benchiș (clasa XI-C), Enric Butișcă (XI-A), Antonio Filip (XI-A), Lidia Filip (XI-A), Maria Jurca (X-B), Alexandru Lazea (X-B), Ionuț Manuel Petriș (X-B), Dragoș Țigan (XII-B), însoțiți de profesoarele Viorica Mone, Alexandra Cap și Minodora Perju. Pentru pregătirea în bune condiții a fluxului de mobilitate, cei 8 elevi de la LT „Unirea” Ștei, a cărui conducere este compusă din prof. ing. Adrian Gruie, director, și Cristian Vieriu, dirctor adjunct, au participat, la finalul săptămânii trecute, împreună cu părinții, la un instructaj efectuat de prof. Viorica Mone, împreună cu prof. Minodora Perju și Alexandra Cap. Proiectul este realizat cu sprijinul financiar al Comisiei Europene în cadrul Programului Erasmus+. Ţara organizatoare este Slovacia, iar liceul șteian este partener, alături de Italia, Turcia şi Ungaria, limba oficială de proiect fiind limba engleză. Proiectul a fost inițiat pentru a satisface nevoile elevilor de a-și dobândi și îmbunătăți cunoștințele în materie de dezvoltarea aplicațiilor mobile, o abilitate pe care o vor folosi după anii de școală, indiferent de carierele pe care le pot alege. Se dorește ca elevii să rupă bariera dintre aplicațiile mobile pasive și utilizarea activă a dispozitivelor mobile ca instrumente de dezvoltare. Scopul proiectului este de a oferi cadrul necesar pentru ca profesorii și elevii să colaboreze, să împărtășească idei și bune practici și să învețe cum să dezvolte aplicații mobile. Oferind acest cadru, se intenționează să se atingă o serie de obiective, precum și obiectivele de dialog intercultural în care proiectul presupune: cel puțin 70% dintre elevii din grupul țintă vor fi familiarizați cu dezvoltarea aplicațiilor mobilecerințe; cel puțin 50% dintre elevi vor contribui activ la crearea activă de noi aplicații mobile; cel puțin 90% dintre elevii care participă la întâlniri transnaționale își vor îmbunătăți abilitățile digitale; cel puțin 80% din participanți vor îmbunătăți cunoașterea culturilor străine; cel puțin 70% dintre participanți vor îmbunătăți abilitățile de comunicare în engleză și în alte limbi ale partenerilor; toți participanții vor dezvolta toleranță, respect adecvat și înțelegere interculturală; toți membrii echipei de proiect și elevii își vor îmbunătăți, la nivel organizațional, munca în echipă.
Comentarii
Nu există nici un comentariu.