Studenţii vor shimbarea structurii anului universitar
Având în vedere schimbările aduse de tranziţia la sistemul de învăţământ Bologna, care poate presupune trecerea studenţilor, în funcţie de medii, de la forma de şcolarizare făra taxă la cea cu taxă şi invers, precum şi problemele apărute la comunicarea listelor cu studenţii din cămine către minister, pentru a se şti exact câţi tineri primesc subvenţionarea pentru locurile din cămin, multe universităţi din ţară au schimbat structura anului universitar, pentru a veni în sprijinul tinerilor care studiază în acele instituţii.
Din cauza acestor probleme, majoritatea universităţilor din ţară, printre care şi Universitatea "Babeş Bolyai" din Cluj-Napoca sau Universitatea "Alexandru Ioan Cuza" din Iaşi, au adoptat o structură de an universitar în care la sfârşitul celor două semestre să fie prevăzută, pe lângă sesiunea de examene aferentă fiecărui semestru, şi o săptămână de restanţe. Prin această măsură se urmăreşte renunţarea la sesiunea de restanţe din toamnă, întrucât în urma acesteia nu se pot centraliza rezultatele examenelor în timp util. Astfel că, la începutul anului universitar, nu toţi studenţii ştiu ce note au obţinut la examene, materiile la care au restanţe, dacă sunt sau nu la forma de şcolarizare cu taxă sau fără taxă. În acest sens, studenţii din Senatul Universităţii Oradea au cerut, încă din luna septembrie, revizuirea regulamentelor interne pentru a se da posibilitatea ca, din anul universitar 2009 - 2010, Universitatea din Oradea să treacă la o structură a anului de studii similară celei din Cluj-Napoca sau Iaşi. "Această schimbare va aduce evidente beneficii academice, deoarece studentul care nu a luat un examen în sesiune din diverse motive va avea posibilitatea să-l susţină într-un timp rezonabil de la terminarea acesteia, fără a mai fi nevoit să aştepte până la sesiunea de restanţe din toamnă", a declarat Adrian Dume, preşedintele studenţilor din Biroul Senat al Universităţii. Pentru studenţii de la facultăţile tehnice sau de la Medicină, unde există materii complementare, care nu se pot face fără promovarea primului examen, acest sistem oferă posibilitatea tinerilor care nu şi-au luat creditele la o materie să-şi dea restanţa înainte de debutul celui de-al doilea semestru. Astfel, studentul are posibilitatea să promoveze examenul şi să aibă acces la materia din semestrul al doilea. "Este nevoie să preluăm modelul unor universităţi de renume din ţară, care au găsit o rezolvare viabilă a problemelor apărute în ultimii ani în ce priveşte structura anului universitar. Ar fi ideal ca Universitatea din Oradea să se alăture acestor unităţi de învăţământ superior", a mai adăugat Dume. Conform noii structuri a anului universitar, propuse de studenţii din Senatul Universităţii, nici sesiunea de măriri de note nu se va mai desfăşura în toamnă, ci după finalizarea perioadei de restanţe din vară.
Comentarii
Nu există nici un comentariu.