Discuţiile între reprezentanţii Ministerului Educaţiei, ai sindicatelor, rectorilor şi ai studenţilor sunt o sursă de numulţumiri pentru fiecare parte. Chiar şi între reprezentanţii aceleiaşi părţi. Cu toate că se dorea promovarea cât mai rapidă a pachetului de legi ale învăţământului, negocierile între părţi nu au până acum un rezultat finit. După ce o bună perioadă de timp negocierile pe marginea pachetului de legi privind sistemul educaţional au fost întrerupte, şirul întâlnirilor între minister şi celelalte părţi a fost reluat. În ultimele săptămâni, reprezentanţii ministerului şi ai sindicatelor din învăţământ au avut o serie de întâlniri care au avut ca scop perfectarea textului proiectelor de legi privind învăţământul. Textele proiectelor de lege au fost discutate punct cu punct, iar modificarea structurii învăţământului a beneficiat de sprijinul Federaţiei Sindicatelor Libere din Învăţământ (FSLI). Astfel, FSLI a susţinut adoptarea unui ciclu pregătitor pentru preşcolari, care să fie pregătiţi pentru ciclul primar prin şcolarizarea copiilor într-o clasă pregătitoare şi trecerea de la un ciclu gimnazial de patru clase la unul cu cinci clase. Cu toate că unele propuneri venite de la FSLI nu au fost primite tocmai bine de sindicaliştii de la "Alma Mater", discuţiile au mers mai departe, dar fără participarea Federaţiei Educaţiei Naţionale, care a acuzat ministerul că negocierile sunt un simulacru. Cu toate că s-au desfăşurat câteva runde de discuţii pe marginea pachetului de legi ale învăţământului, adoptarea acestuia este încă departe. Conform reprezentanţilor FSLI Bihor, negocierile minister - sindicate vor continua în perioada următoare până când toate articolele pachetului vor fi supuse discuţiilor şi propunerilor celor implicaţi. "Oricum, proiectele vor mai suferi modificări şi nu vor rămâne în forma în care vor fi negociate, modificările fiind necesare pentru armonizarea legilor cu legile administraţiei aflate în vigoare", ne-a informat Ioan Ţenţ, preşedintele FSLI Bihor.