Ministerul Educaţiei, Cercetării şi Tineretului a solicitat inspectoratelor şcolare ca, imediat după încheierea tezelor cu subiect unic din semestrul I, să facă o analiză comparativă între notele primite la clasă de elevi şi cele primite la lucrări.

Astfel, au fost verificaţi toţi elevii de clasele a VII-a şi a VIII-a, care au susţinut teze la limba română (12.098), matematică (12.310), limba maternă (2.474), istorie (859), geografie (5.066). În urma demersului Inspectoratului Şcolar Judeţean Bihor, s-a constatat că majoritatea diferenţelor nu sunt mai mari de plus/minus 1 punct, respectiv 5.005 la limba română, 5.060 la matematică, 1.108 la limba maternă, 371 la istorie şi 2.224 la geografie. Diferenţele mai mari de 2 puncte reprezintă un procent foarte mic din numărul total de elevi care au susţinut tezele cu subiect unic. Diferenţele de 3 puncte sunt cel mai puţin întâlnite şi, de regulă, în mediul rural. Ministerul Educaţiei, Cercetării şi Tineretului a solicitat inspectoratelor să dispună măsurile şi sancţiunile în cazul profesorilor care au greşit în procesul de evaluare a lucrărilor sau în activitatea de supraveghere a elevilor la teze. Ca urmare, la nivel judeţean, au fost atenţionaţi doar patru profesori. Aceştia nu vor mai avea dreptul să participe la tezele cu subiect unic, care vor avea loc în semestrul al doilea.